Tramino: MPK ponownie odpowiada na pytania pasażerów
Na początku lutego MPK po raz pierwszy odpowiedziało na pytania dotyczące pierwszego w Poznaniu tramwaju Solaris Tramino. Pojawiły się kolejne informacje o nowych tramwajach.
Pierwszy w Poznaniu Solaris Tramino pojawił się na poznańskich ulicach 28 stycznia. Początkowo woził pasażerów na linii nr 14. Obecnie zmienił trasę i jeździ na linii nr 6 - pomiędzy Miłostowem a Budziszyńską.
Ponieważ pierwszy tekst dotyczący informacji o Solarisie Tramino (tutaj) przeczytało na portalu epoznan.pl kilka tysięcy internautów, prezentujemy kolejne odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w sprawie nowego pojazdu MPK.
Podczas uzgadniania ostatecznej liczby siedzeń w tramwaju wzięto pod uwagę informacje od pasażerów. Tym samym MPK zdecydowało się na zamontowanie tylko 48 siedzeń stałych oraz 5 ruchomych. To absolutne minimum. Ma to zwiększyć przestrzeń dostępną dla pasażerów wewnątrz tramwaju.
Wielu pasażerów zwróciło uwagę na nietypowe mocowanie pantografu na testowym Tramino. MPK zapewnia, że na zamówionych tramwajach pantograf będzie umiejscowiony w klasycznej pozycji. Trzeba jednak przyznać, że ten funkcjonujący obecnie, również jest zamontowany poprawnie.
Wątpliwości pasażerów wzbudziły także wewnętrzne wyświetlacze, które nie są czytelne. MPK przyznaje, że w zamówionych tramwajach Tramino umieszczone zostaną LEDowe tablice informacyjne, które będą pokazywać tekst w rozmiarze takim, jak w innych pojazdach MPK.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne zapewnia również, że w poznańskim Tramino wyeliminowane zostanie nadmierne kołysanie pojazdu w trakcie jazdy. W tym celu wymienione zostaną amortyzatory w zamówionych tramwajach.
Poznańskie Tramino pojawią się na ulicach naszego miasta najprawdopodobniej już w czerwcu. Będą to pierwsze egzemplarze z 45 zamówionych. Dodatkowo, jeszcze w tym roku tabor MPK zwiększy się o Moderusy Beta. W sumie będzie ich siedem.
Najpopularniejsze komentarze