Reklama

Lotnisko: Krzesiny odciążą Ławicę?

Ławica ma coraz mniej czasu na przygotowanie lotniska na EURO 2012. Z pomysłem odciążenia cywilnego lotniska przez obiekt wojskowy wychodzi Lewica.

Już w 2008 roku pojawiły się głosy Lewicy, że lotnisko Ławica w najbliższych latach zostanie zastąpione lotniskiem Krzesiny. Waldemar Witkowski z Unii Pracy trzy lata temu jako główne powody takiej decyzji podawał lepszy dojazd do Krzesin (m.in. z autostrady i drogi S11), a także infrastrukturę obiektu, która reprezentuje ten sam poziom, co na lotnisku Ławica. Oczywiście z wyłączeniem terminalu, którego na Krzesinach nie ma.

TEJ! Zasługujesz na jesienny relaks. Linea Mare***** nad morzem to idealne miejsce na wypoczynek wśród sosnowych lasów. Odkryj spokój i komfort w wyjątkowym otoczeniu.
REKLAMA


Dziś temat wraca. Waldemar Witkowski ponownie przedstawił swój pomysł stworzenia z lotniska Krzesiny obiektu cywilno-wojskowego. Oprócz argumentów użytych już kilka lat temu przywołano problem lokalizacji Ławicy. Zdaniem Witkowskiego lotnisko znajduje się zbyt blisko centrum miasta i tym samym perspektywa rozwoju obiektu jest mało optymistyczna. Poza tym, mówiono o dużym hałasie generowanym przez lotnisko, który utrudnia życie mieszkańcom sąsiednich domów.

Stąd koncepcja, by zamiast finansować dwa lotniska - Ławicę i Krzesiny, stworzyć tylko jedno, ale z prawdziwego zdarzenia. Witkowski przytoczył przykłady Frankfurtu nad Menem, czy lotniska Balice w Krakowie, gdzie obiekty działają na zasadzie partnerstwa cywilno-wojskowego. Lotnisko Ławica można by sprzedać, a za otrzymane w ten sposób pieniądze wybudować terminal na Krzesinach. Krzesiny to też dobra lokalizacja z innego powodu. Zdaniem Lewicy domy mieszkalne są w sporej odległości od wojskowego obiektu, więc hałas nie byłby uciążliwy.

Problemem Lewicy jest jednak stanowisko Ministra Obrony Narodowej, Bogdana Klicha, który nie chce się zgodzić na to, by Krzesiny obsługiwały cywilne samoloty.

Choć ewentualne połączenie lotnisk to kwestia dalekiej przyszłości, Waldemar Witkowski przedstawił też propozycję na usprawnienie ruchu pasażerskiego na Ławicy podczas EURO 2012. Jego zdaniem samoloty lecące ze strefy Schengen mogłyby lądować na Krzesinach, tak by odciążyć Ławicę.

Na jakie rozwiązanie zdecyduje się Ławica podczas EURO 2012 - wciąż nie wiadomo. Pewne jest jednak to, że jeśli lotnisko nie otrzyma zgody na rozbudowę obiektu do końca lutego, w życie będzie musiał wejść plan awaryjny. Nie ujawniono, jaki to plan.

Czy wykorzystanie lotniska na Krzesinach przez samoloty cywilne to dobry pomysł?

  • 0%
  • 0%
  • 0%
  • 0%

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Problemy na Ławicy przez pogodę
9℃
1℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
10 km
Stan powietrza
PM2.5
23.80 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro