Poznań królem promocji!
Miasto Poznań zajęło pierwsze miejsce w kraju wśród miast, które prowadzą działalność promocyjną. Aż 44% głosów przypadło naszemu miastu.
Poznań według badań przeprowadzonych przez Fundację Best Place - Europejski Instytut Marketingu Miejsc jest miastem, które zdobyło najwyższe uznanie w zakresie działalności promocyjnej. Taką opinię wystawili Poznaniowi "szefowie promocji". Nasze miasto otrzymało aż 44% głosów. Kolejne dwa miejsca (ex aequo po 11%) zajęły Wrocław i Gdańsk.
O zwycięstwie stolicy Wielkopolski zdecydowała przede wszystkim rozpoczęta w 2008 roku Strategia Promocji Marki Poznań - m.in. wprowadzenie kompleksowego hasła "POZnań Know How". Zauważono także starania miasta o zaistnienie w europejskiej świadomości poprzez realizowanie spotów reklamowych o Poznaniu prezentowanych w międzynarodowych telewizjach. Poznań to także zdaniem specjalistów miasto, które prowadzi najbardziej widoczne działania promocyjne (55% głosów).
Pierwsze miejsce przypadło nam również w działalności z zakresu promocji biznesowej i inwestycyjnej. Zdaniem szefów promocji to właśnie stolica Wielkopolski doskonale radzi sobie z przyciąganiem nowych inwestorów i przedsiębiorców.
W badaniu pytano również o to, wizerunek prezydenta którego miasta najsilniej wpływa na wizerunek tego miasta. Ryszard Grobelny (35% głosów) wyprzedził Hannę Gronkiewicz-Waltz z Warszawy (10%) i Jacka Karnowskiego z Sopotu (5%). Przegrał jednak z Rafałem Dutkiewiczem, prezydentem Wrocławia. Jednak zdaniem specjalistów, to Grobelny swoją postawą najsilniej wspiera działania promocyjne swojego miasta.
Nie mamy się czym pochwalić jeśli chodzi o wyniki badań dotyczących promocji z zakresu turystyki. Poznań nie znalazł się tutaj w czołówce.
Jeden z najnowszych filmów promujących Poznań:
Świąteczne życzenia w wykonaniu Audiofeels w ramach promocji miasta:
Najpopularniejsze komentarze