Zmiana logotypów jednostek budżetowych za minimum 300 tysięcy
Zarząd Dróg Miejskich i inne jednostki budżetowe będą miały podobny logotyp. Błękitna gwiazdka pojawi się m.in. na ich stronach internetowych i ubraniach pracowników. Cała operacja będzie kosztowała co najmniej 300 tys. zł.
Błękitna gwiazdka, znana z filmów promocyjnych miasta, pojawi się nie tylko na stronach internetowych i tablicach informacyjnych. Trzeba będzie ją umieścić również na samochodach i ubraniach pracowników, m.in. MPK, ZTM, ZDM czy POSiR. W sumie chodzi o 11 jednostek budżetowych.
- Wiemy, że nas na to dzisiaj nie stać, dlatego nie jesteśmy w stanie wszystkiego wymienić. Sukcesywnie, w trakcie realizacji prac, będą te elementy wymieniane - mówi Łukasz Goździor, dyrektor Biura Promocji Urzędu Miasta.
Z badań wynika, że niebieska gwiazdka jest coraz lepiej rozpoznawana zarówno wśród poznaniaków, jak i mieszkańców innych miast. Podoba się również ekspertce marketingu miast, dr Magdalenie Florek, która podkreśliła w rozmowie z Pulsem Dnia, że, że Poznań dobrze ją wykorzystuje. - Jeśli już taki logotyp powstał, to oczywiście nie byłoby sensu, by występował w takiej jednej wersji. Należy go po prostu zintensyfikować na różnego rodzaju materiałach i w różnego rodzaju przekazach - wyjaśniała.
W niektórych jednostkach nowy logotyp został wprowadzony już kilka miesięcy temu. Wkrótce pojawi się także na biletach komunikacji publicznej. Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił właśnie przetarg na dostawę 300 tysięcy bloczków nowych, białych biletów z niebieską gwiazdką. Ich cena się nie zmieni.