Reklama
Reklama

Rondo Śródka: korkowy zawrót głowy

fot. wiescizokolicy.pl
fot. wiescizokolicy.pl

10 sierpnia rozpoczął się kolejny etap budowy Kolektora Prawobrzeżnego II. W związku z tym na rondzie Śródka zmieniono organizację ruchu. W takiej formie będzie obowiązywać do końca roku.

Od 10 sierpnia rondo Śródka jest najbardziej zatłoczonym rejonem Poznania. Kierowcy poruszają się tu tylko dwoma pasami jezdni:

- na ulicy Prymasa St. Wyszyńskiego, na odcinku od ul. Bydgoskiej do Ronda Śródka,
- na samym Rondzie Śródka, na odcinku od ul. Podwale do ul. Jana Pawła II
- na ulicy Jana Pawła II na krótkim odcinku tuż za Rondem Śródka
- na ul. Podwale.

Z utrudnieniami muszą się też liczyć piesi, którzy muszą się poruszać wyznaczoną trasą pomiędzy stacją benzynową Lotos a Dworcem Śródka. Dodatkowo o kilka metrów przesunięto przejście przez ulicę Prymasa St. Wyszyńskiego, a na stacji benzynowej LOTOS zostało wyznaczone przejście w kierunku przystanku tramwajowego w ul. Jana Pawła II.

Ze względu na gigantyczne korki tworzące się na wjeździe na rondo np. od strony ulicy Wyszyńskiego MPK i Aquanet wprowadzają kolejne zmiany. Wyregulowano już sygnalizację świetlną w tym rejonie tak, by rozładować natężenie ruchu. MPK natomiast zmieniło trasę autubusu linii nr 63, który normalnie kończył trasę na rondzie Śródka. Obecnie dojeżdża tylko do przystanku Dworzec Garbary.

Internauci i widzowie Telewizji WTK przesyłają maile do redakcji, w których podsuwają pomysły na usprawnienie ruchu w okolicy Śródki. Jeden z pomysłów przysłał pan Marcin Kowalski, który proponuje skrócenie kolejnych linii autobusowych (np. 67) tak, by autobusy nie musiały dojeżdżać do Dworca Śródka. Jego zdaniem warto zwiększyć ruch tramwajów dojeżdżających na Śródkę - te bowiem nie muszą stać w korkach. Co na to ZTM? Rafał Kupś, zastępca dyrektora ZTM przyznaje - Na chwilę obecną skróceniu uległa jedna trasa autobusowa. Jeśli sytuacja na rondzie się nie zmieni, rozważymy skrócenie kolejnych linii - dodaje. Jednak trzeba pamiętać o jednym, kursy tych autobusów kończą się na przystanku Dworzec Garbary - pozostaje więc spory kawałek do przemaszerowania - kończy.

Do wprowadzonej na rondzie Śródka organizacji ruchu trzeba się przyzwyczaić. Będzie ona obowiązywać do końca 2010 roku.

Czy skrócenie tras autobusów usprawni działanie komunikacji miejskiej wokół ronda Śródka?

  • 0%
  • 0%
  • 0%

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

6℃
0℃
Poziom opadów:
7.5 mm
Wiatr do:
25 km
Stan powietrza
PM2.5
16.55 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro