Pierwsze decyzje w sprawie PST
Od 7.30 trwała "obserwacja" problematycznego dla tramwajów wyjazdu z trasy PST. Na przystanku Most Teatralny ruchowi w porannym szczycie komunikacyjnym przyglądali się przedstawiciele miasta, MPK, drogówki oraz ZTM-u. Są już pierwsze wnioski i decyzje.
Na przystanku tramwajowym Most Teatralny o 7.30 rano pojawili się między innymi dyrektor MPK - Wojciech Tulibacki, kierownik sekcji Nadzoru Ruchu MPK - Ryszard Tomczak, a także zastępca dyrektora ZTM - Rafał Kupś. Nie zabrakło również naczelnika poznańskiej drogówki - Józefa Klimczewskiego. Obserwowali oni wyjazd z trasy PST, który od kilkunastu dni stał się powodem licznych opóźnień tramwajów. Obserwacje mają zaowocować rozwiązaniem problemu pasażerów.
Przypominamy - pasażerowie, którzy podróżują trasą Poznańskiego Szybkiego Tramwaju, skarżą się na zbyt długi czas oczekiwania pojazdów na wyjazd z tego odcinka. Czym jest spowodowana taka sytuacja? Wszystko przez zbyt duży potok tramwajów i samochodów - przyznaje pracownik nadzoru ruchu. Pojazdów jest tak dużo, że sygnalizacja, która działa automatycznie, nie nadąża z przepustowością na tym odcinku - dodaje. W tym rejonie światła kierują ruchem nie tylko aut i tramwajów, ale też pieszych. Pojawił się tramwaj linii nr 26, który co prawda jeździ tylko w godzinach szczytu, ale mimo wszystko jest kolejnym pojazdem zwiększającym ruch na tym obszarze - kończy.
W czwartek, 25 marca, sytuacja poprawiła się. Na ulicy, w rejonie wyjazdu z PST, pojawili się pracownicy nadzoru ruchu, którzy zaczęli kierować stojącymi w korkach pojazdami. Reakcja funkcjonariuszy wielkopolskiej drogówki była natychmiastowa - przyznano, że jest to niezgodne z prawem. Rzecznik KWP w Poznaniu, Andrzej Borowiak przyznał - Komenda Wojewódzka nie czuje potrzeby zabierania głosu w tej sprawie. Policjanci sprawnie rozładowują korki, ale tylko wtedy, gdy jest taka potrzeba - skończył.
Tym samym w piątek problem powrócił. Jedni uważają, że przyczyną takiego stanu rzeczy jest wprowadzenie tramwaju linii nr 26, który ma spowalniać ruch na tej trasie. Inni obarczają winą sygnalizację świetlną. Są już pierwsze decyzje dotyczące tego odcinka.
Jednym ze sposobów na rozładowanie korków ma być rozpoczynająca się w najbliższą środę przebudowa przystanku Most Teatralny (w kierunku ul. Fredry). Przystanek ma zostać wydłużony o kilkanaście metrów tak, by mieściły się na nim dwa tramwaje. Ułatwi to przejazd pojazdów w tym rejonie.
Józef Klimczewski zapewnił natomiast, że sprawdzone zostanie działanie sygnalizacji świetlnej. Być może zostanie ona przeprogramowana, by ułatwić przejazd większej ilości tramwajów. Oczywiście nie odbędzie się to kosztem czasu kierowców.
ZTM natomiast informuje, że jeszcze dziś zostanie podjęta decyzja o zmniejszeniu częstotliwości jazdy tramwaju linii nr 26. Obecnie kursuje co 5 minut. Po zmianie będzie jeździł co 10.
Najpopularniejsze komentarze