ESK 2016: Miasto może zacząć kampanię promocyjną
Miasto Poznań podpisało umowę z konsorcjum Profile - informuje Radio Merkury. To oznacza, że agencja może już przygotować kampanię, która ma przyczynić się do zdobycia przez Poznań tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Na działania te miasto przeznaczyło 12 milionów złotych.
Poznań może zacząć aktywnie walczyć o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Kampanię przygotuje firma Profile, która została wybrana w ramach przetargu już we wrześniu. Miasto dopiero teraz podpisało umowę z agencją co oznacza, że już niedługo rozpocznie się okres promocji Poznania na całą Europę. Konsorcjum ma zamiar pokazać, że Poznań stawia na kulturę. W walce chce wykorzystać potencjał, który już posiada nasze miasto. Przedstawiciele agencji zapowiedzieli jednak, że nie chcą się zamykać na nowości.
Miasto przeznaczyło na ten cel 12 milionów złotych. Do końca sierpnia wszystkie miasta, które ubiegają się o tytuł ESK 2016 musza zgłosić swoje programy. Wówczas Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego dokona pierwszej selekcji. Konkurencją dla Poznania jest Warszawa, Toruń, Wrocław oraz Szczecin.