Ruszyła budowa drogi Nowe Zawady
ZDM rozpoczął prace nad trasą Nowe Zawady, która ma połączyć ul. Podwale z ul. Prymasa Augusta Hlonda. Inwestycja domknie II ramę komunikacyjną Poznania. Ma być gotowa do 30 listopada 2010 r.
Nowy odcinek trasy Nowe Zawady będzie prowadzić od ul. Podwale pod wiaduktem kolejowym magistrali Warszawa - Berlin, a następnie pomiędzy ul. Zawady a nadwarciańskim wałem przeciwpowodziowym. Na wysokości ul. Głównej spotka się z istniejącym odcinkiem Nowych Zawad, prowadzącym do ul. Bałtyckiej i Mostu Lecha. Nowa trasa będzie miała dwie jezdnie i po trzy pasy w każdą stronę. Jej długość wyniesie 1133 metrów. Wzdłuż trasy powstaną ścieżki rowerowe. Budowa pochłonie 36,4 mln zł.
Aby zminimalizować utrudnienia dla kierowców, Nowe Zawady będą powstawać równolegle do budowanego przez Aquanet prawobrzeżnego kolektora odpływu ścieków. - Będziemy prowadzić prace tak, żeby te utrudnienia zminimalizować. - zapewniał w rozmowie z WTK Kazimierz Skałecki, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich. Prace rozpoczną się od nitki zachodniej nowej trasy. Na odcinku ulicy Podwale będzie jeden pas ruchu.
Pomiędzy Rondem Śródka a pętlą tramwajową na Zawadach zostaną zbudowane na nowo tory tramwajowe. Prace nad nimi rozpoczną się w sobotę 6 marca. Obok trasy Nowe Zawady pomiędzy ul. św. Wincentego a skrzyżowaniem z ul. Hlonda powstanie równoległa droga dojazdowa. W ramach prac dokończony zostanie też widoczny już w tym miejscu wiadukt kolejowy.