Pomysły mieszkańców na remont ul. Dymka
Zarząd Dróg Miejskich zabiera się do przebudowy ulicy arcybiskupa Walentego Dymka. Na stronie internetowej ZDM, w zakładce "Projekty Drogowe", mieszkańcy mogą wyrazić swoją opinię na temat inwestycji. Od dawna ze swoimi postulatami do niej występuje Sekcja Rowerzystów Miejskich.
Ulica arcybiskupa Walentego Dymka ma w tym roku przejść gruntowną przebudowę. Ma być na niej bezpieczniej i przestronniej. ZDM chce poszerzyć jezdnie, wybudować chodniki i drogę rowerową oraz kanał deszczowy na odcinku od ul. Szwajcarskiej do Folwarcznej. Do konsultacji społecznych na temat szczegółów inwestycji postanowiono zaprosić mieszkańców miasta.
Przesłanie swoich sugestii już zapowiada Sekcji Rowerzystów Miejskich. Ich wcześniejsza papierowa propozycja nie została bowiem wzięta przez ZDM pod uwagę. Wypominali oni wówczas Zarządowi, że plan przebudowy ul. Dymka nie został przygotowany profesjonalnie i brakuje w nim rozwiązań przychylnych rowerzystom. Zwrócili uwagę szczególnie na jedno skrzyżowanie - ul. Dymka z krótkim odcinkiem ul. Franowo. Proponują inny przebieg przejazdu przez jednię dla rowerzystów i przejścia dla pieszych, które zaznaczyliśmy kolorem zielonym w galerii do artykułu.
Obecny projekt ZDM zakłada, że piesi chcący przejść ze wschodniej strony ul. Franowo na północną stronę Dymka, muszą pokonać dwa przejścia dla pieszych. Najpierw przekroczyć samą ulicę Franowo, a dopiero potem przedostać się na drugą stronę Dymka. Sekcja Rowerzystów Miejskich zaproponowała, by połączyć okolice osiedla Przemysława i północ przebudowywanej drogi, prowadząc przejście bezpośrednio przez ul. Dymka.
Zainteresowani projektem mogą zgłaszać sugestie za pośrednictwem specjalnego formularza znajdującego się na stronie internetowej zdm.poznan.pl. Do pobrania, zamieszczony został także Plan Sytuacyjny dotyczący budowy. Sugestie można składać do 8 lutego. Podobną drogę konsultacji ZDM chce w tym roku zastosować jeszcze do przebudowy układu drogowego na skrzyżowaniach Malwowa-Skórzewska i Poznańska-Złotowska.