Reklama
Reklama

Jak dobrze zaprojektowana ulotka może zwiększyć sprzedaż lokalnego biznesu? Praktyczne przykłady

Ulotka to klasyczna forma reklamy, a przy tym jedno z najtańszych i najskuteczniejszych narzędzi marketingu lokalnego. Powinna być jednak dobrze przemyślana. O czym musisz pamiętać? Co uwzględnić? Wyjaśniamy w niniejszym artykule!

Jak ulotka wpływa na sprzedaż lokalnego biznesu?

Ulotka znakomicie przyciąga uwagę. Co więcej, estetyczna, przejrzysta ulotka sygnalizuje profesjonalizm firmy i robi dobre pierwsze wrażenie. Wszystko to buduje zaufanie do Twojej marki. Na ulotce powinny znaleźć się konkretne, jasne komunikaty, np. informujące o promocjach oraz CTA (Call to Action), które zachęca potencjalnego klienta do konkretnego działania. Co jeszcze ma zawierać? Na pewno krótki opis działalności, godziny otwarcia Twojego biznesu, mapę lub kod QR do Google Maps, a także telefon lub inną formę kontaktu.

Ulotki należy wręczać w miejscach, w których naturalnie gromadzą się osoby potencjalnie zainteresowane ofertą. Przykłady? Pod szkołami sprawdzą się materiały promujące kursy, korepetycje czy zajęcia dodatkowe, bo trafiają do uczniów i rodziców szukających wsparcia edukacyjnego. Przy siłowniach skuteczne będą ulotki dotyczące diet, masaży i fizjoterapii, kierowane do osób dbających o zdrowie i formę. Na osiedlach spisują się reklamy gastronomii czy usług świadczonych w domach. Z kolei w biurowcach warto rozdawać ulotki promujące lunche, catering czy pralnie.

Czym uzupełnić kampanię reklamową z wykorzystaniem ulotek?

Jeśli zależy Ci, aby przekazać więcej informacji, postaw na katalogi szyte. Można w nich zawrzeć więcej zdjęć niż na ulotce, przedstawić dokładniejsze opisy usług czy produktów oraz zaprezentować firmę w profesjonalny sposób.

Możesz zdecydować się na plakaty i banery, które zwiększają widoczność marki w przestrzeni lokalnej. Warto także uzupełnić kampanię o teczki ofertowe, które bezbłędnie sprawdzają się podczas spotkań z klientami, targów, prezentacji czy wizyt handlowych. Sprzyjają one eleganckiemu zaprezentowaniu wszelkich materiałów, takich jak ulotki, katalogi czy cenniki. Teczki ofertowe od OpenPrint pomagają klientowi uporządkować dokumenty. Dzięki nim wychodzi on ze spotkania z kompletem informacji zamkniętych w estetycznym opakowaniu.

Jak stworzyć ulotkę, która przyniesie pozytywne rezultaty?

Potrzebujesz wyrazistego nagłówka, który natychmiast przykuwa uwagę odbiorcy. Doskonale, gdy prezentuje on korzyść wynikającą ze skorzystania z Twojej oferty. Koniecznie zadbaj o krótką, jasną treść. Kolejny element to wspomniane wyżej CTA. Skuteczny trik to też zawarcie informacji o ofercie ograniczonej czasowo, co znacząco zwiększa konwersję. Co więcej, musisz przygotować charakterystyczną grafikę oraz profesjonalne zdjęcie usługi czy produktu. Na ulotce zawrzyj też czytelne dane kontaktowe i kod QR. Takie produkty może dla Ciebie zrealizować zaufana drukarnia online, która zadba o wysoką jakość wydruków.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

IMGW ponownie ostrzega!
3℃
1℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
14 km
Stan powietrza
PM2.5
13.10 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro