Czytelnik komentuje "brak perturbacji" według ZTM. "Gdyby jeździli swoimi wymysłami, to mieliby inne zdanie"
Pasażerowie nie do końca zgadzają się z Zarządem Transportu Miejskiego.
Za nami dwa pierwsze dni w nowej komunikacyjnej rzeczywistości w Poznaniu. Według ZTM poniedziałek "przebiegł bez większych perturbacji". Inne zdanie ma nasz Czytelnik. - ZTM podaje, że w związku z remontami "bez większych perturbacji". Gdyby jeździli swoimi wymysłami, to mieliby inne zdanie - pisze.
- Jeżyce, które miały sensownie kursujące 4 linie, od listopada mają tylko linie nr 7 i 8. Linia nr 28 jeździ donikąd, a 18 ma żenujący czas jazdy (40 minut z Ogrodów na Kórnicką), w dodatku jest narażona na mega korki na niewydzielonym torowisku na Wildzie. Efekt taki, że z trzech linii, które kursują przez Rynek Jeżycki, nabita po dach jest 8. Motorniczy tylko dzwoni i usiłuje zamknąć drzwi na kolejnych przystankach, bo z powodu tłumów nie może. 28 jest tak niepopularna, że ZTM wysłał tam prototypowy krótki bordowy tramwaj, wyczuwając to ogromne zainteresowanie pasażerów - dodaje.
- 18 przed zmianami już z Ogrodów potrafiła wyjeżdżać bez wolnych miejsc siedzących, teraz jest dużo luźniej. Sensowniej i za podobne pieniądze byłoby puścić 18 Ogrody - Franowo przez Fredry - Pl. Wiosny Ludów - AWF. Linia 28 dobrze by się sprawdziła na trasie Ogrody - św. Czesława przez Most Teatralny, Łazarz i Traugutta, zapewniając bezpośrednie połączenie Wildy z Ogrodami i dodatkowo obsługę przystanku św. Czesława. Z tego, co słyszałem, ZTM za chwilę wyśle 3 linie na ul. 23 Lutego, dwie dojadą na Małe Garbary, a jedna na Pl. Wielkopolski. Jedną z tych linii będzie zapewne 28. Dlatego ma ona taki nieciekawy przebieg, ale nawet po puszczeniu jej na Małe Garbary nie będzie miała sensu komunikacyjnego dla mieszkańców Jeżyc (przesiąść się na zakorkowane autobusy przez most Chrobrego?), więc 8 nadal będzie zatłoczona - analizuje Mateusz.
Rzeczywiście, przed nami kolejne zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Tramwaje pod koniec listopada zaczną kursować do przystanku Małe Garbary, co ma ułatwić życie pasażerom.
Zarząd Transportu Miejskiego, jak w przypadku każdych dużych remontów, zapewnia, że analizuje sytuację: pod uwagę brane jest m.in. napełnienie pojazdów, a także to, czy informacja pasażerska jest wystarczająco dobra. Jeśli zostaną podjęte decyzje o ewentualnych zmianach, będziemy informować na epoznan.pl.



Najpopularniejsze komentarze