Już od poniedziałku duże zmiany w transporcie publicznym w związku z przebudową mostu Chrobrego i budową trasy tramwajowej na Ratajczaka
Przypominamy, że już w poniedziałek zostanie wyłączony przejazd tramwajów po moście Chrobrego.
Jak już informowaliśmy na portalu epoznan.pl, nadchodzą wielkie zmiany w komunikacji i transporcie publicznym.
Prace na moście Chrobrego wykluczą możliwość kursowania tramwajów ulicami Estkowskiego i Wyszyńskiego od Śródki do Garbar. Demontaż obecnego i budowa nowych mostów jest przewidziana na ok. 3 lata. Przygotowania do obsługi komunikacyjnej trwają już od ubiegłego roku. Większość wykonanych w 2024 i 2025 roku prac była ściśle skoordynowana z przebudową mostu Chrobrego i także rozpoczynającą się 3 listopada budową nowej trasy wzdłuż ulicy Ratajczaka.
Z uwagi na zamknięcie w poniedziałek przejazdu dla tramwajów od Garbar do Śródki konieczne jest przygotowanie trasy od placu Gwarnego do Małych Garbar do obsługi tramwajowej na najbliższe około 3 lata. Prace są podzielone na 2 etapy.
- W pierwszym etapie, od 3 listopada (przez około 2 tygodnie) przeprowadzone będą prace remontowe w obrębie torowiska tramwajowego na placu Wielkopolskim. W tym czasie niemożliwy będzie przejazd tramwajów od węzła Okrąglak do przystanku Małe Garbary. Po zakończeniu tych prac, tramwaje będą już mogły kursować z pl. Gwarnego do pl. Wielkopolskiego - informuje ZTM Poznań.
Komunikację zastępczą zapewni autobus "za tramwaj" T 7, który z ronda Śródka będzie kursował do Alej Marcinkowskiego. Dla pasażerów chcących dojechać z okolic Śródki do centrum (i na odwrót) najszybciej i najwygodniej będzie skorzystanie z dwóch bezpośrednich linii tramwajowych: 5 i 8. Czas przejazdu tramwajów obu linii z Ronda Śródka przez most Rocha do przystanku Al. Marcinkowskiego to około 9 minut.
Jak podaje ZTM, W drugim etapie (także przewidzianym na ok. 2 tygodnie, ale część prac będzie wykonywana równolegle z I etapem) rozpocznie się montaż rozjazdu torowego umożliwiający dojazd do przystanku końcowego/początkowego Małe Garbary i zmianę przez tramwaj kierunku jazdy. Po zakończeniu tych prac, gotowy będzie docelowy układ komunikacyjny zaplanowany na czas budowy nowych mostów Chrobrego. Do przystanku Małe Garbary będą kursować tramwaje 2 linii, a jednej do pl. Wielkopolskiego. Trasa linii zastępczej T7 zostanie skrócona do Małych Garbar.
- Wcześniejsze wykonanie powyższych prac pozbawiłoby pasażerów możliwości dojazdu z centrum trasą do Śródki w momencie wciąż czynnego mostu Chrobrego. Co więcej, budowa rozjazdu torowego w ogóle wykluczyłaby możliwość przejazdu tramwajów w kierunku Śródki, dlatego taka możliwość nie była brana pod uwagę. Tym bardziej w sytuacji zwiększonego ruchu pasażerskiego od początku roku szkolnego i akademickiego oraz podczas obsługi okresu Wszystkich Świętych. Na przełomie października i listopada tramwaje są podstawowym środkiem dojazdu na cmentarze dla tysięcy mieszkańców - tłumaczy ZTM.



Najpopularniejsze komentarze