Mieszkańcy zdecydowali w sprawie obwodnicy wielkopolskiego miasta. Są wyniki ankiet, wkrótce przetarg
Chodzi o obwodnicę Kalisza.
Przebieg obwodnicy wzbudzał emocje wśród mieszkańców, o czym pisaliśmy na epoznan.pl. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad właśnie podała wyniki ankiet w tej sprawie. - 159 głosów przeciwko 96. Właściciele nieruchomości w gminie Nowe Skalmierzyce i sołectwie Dobrzec wybrali wariant 5 nowego przebiegu DK25, uzupełniony o dodatkowe rozwiązania techniczne. Oznacza to, że jeszcze w tym roku będziemy mogli ogłosić przetarg na projekt i budowę obwodnicy Kalisza o długości 18,5 km - wyjaśnia Alina Cieślak z GDDKiA w Poznaniu.
- Odpowiadając na społeczne oczekiwania, po spotkaniach z mieszkańcami i samorządowcami uzupełniliśmy wariant przebiegu (nr 5), ujęty w uzyskanej decyzji środowiskowej (DŚU), o dodatkowe rozwiązania techniczne. Zaproponowaliśmy lepsze powiązanie otoczenia społeczno-gospodarczego na nowym węźle na DK25 koło Ociąża, a także stworzenie nowego węzła na wysokości ulic Skalmierzyckiej i Boczkowskiej na obwodnicy Nowych Skalmierzyc. Ten wariant przewiduje także zapewnienie ciągłości ul. Bielawskiej w Skalmierzycach poprzez uwzględnienie pod obiektem, wzdłuż rzeki Ciemnej, drogi dla pieszych i rowerów - dodaje.
Przedstawiciele GDDKiA we wrześniu spotkali się z mieszkańcami terenu, przez który przebiegać będzie wzbudzający kontrowersje odcinek. - Chcąc poznać preferencje mieszkańców terenów zlokalizowanych wokół przyszłej obwodnicy, zaproponowaliśmy im udział w ankiecie. Ankieta miała być formą ostatecznej weryfikacji, czy wybrany i uwzględniony w DŚU wariant oraz wprowadzone dodatkowe rozwiązania techniczne są akceptowalne przez właścicieli nieruchomości, przez które przechodzi przygotowywana obwodnica - zauważa.
Ostatecznie do GDDKiA dotarło 347 ankiet, które przeanalizowano pod kątem formalnym, a także pod kątem tego, czy nieruchomość niezabudowana znajduje się w liniach zakresu inwestycji określonych w DŚU, i czy nieruchomość zabudowana znajduje się w liniach znajdujących się w odległości 400 m od osi przebiegu wariantu drogi. Po analizie okazało się, że w 159 ankietach opowiedziano się za wariantem 5, w 96 ankietach za wariantem 6, a 87 ankiet było nieważnych. 5 ankiet anulowano przez osoby ankietowane. W przypadku ankiet nieważnych były to m.in. ankiety złożone po terminie, dotyczące garażu, pochodzące od właścicieli terenów spoza analizowanego obszaru.