Reklama

Brak lewoskrętu w Obornicką dzieli mieszkańców. "Płynność ruchu tranzytowego jest priorytetem"

fot. ZDM Poznań
fot. ZDM Poznań

Chodzi o skrzyżowanie z Omańkowskiej.

O zmianach w tym rejonie pisaliśmy na epoznan.pl już na początku września. Wówczas końca dobiegały prace na ulicy Obornickiej. Dla wielu kierowców zaskoczeniem było, że po zakończeniu prac wprowadzono tam zakaz skrętu w lewo z Omańkowskiej w Obornicką. - Jadący z rejonu Podolan w stronę Suchego Lasu będą kierowani na ul. Szarych Szeregów i dalej na bezkolizyjny węzeł przy wiadukcie Narutowicza - tłumaczył Zarząd Dróg Miejskich.

Zmiana wielu osobom się nie spodobała. Z zapytaniem do prezydenta w tej sprawie wystąpił radny Andrzej Prendke. - Ze strony mieszkańców pojawiły się wątpliwości, czy wprowadzenie zakazu lewoskrętu z ulicy Omańkowskiej w ulicę Obornicką jest odpowiednim rozwiązaniem. Zwracają uwagę na utrudnienia związane z przedostaniem się z tej części Podolan w kierunku Suchego Lasu oraz Piątkowa - napisał.

Odpowiedzi udzielił mu zastępca prezydenta Mariusz Wiśniewski. - Zakaz skrętu w lewo z ul. Omańkowskiej w ul. Obornicką wprowadzono w celu upłynnienia znacznego ruchu w ciągu ul. Obornickiej, która jako droga wojewódzka stanowi główny ciąg tranzytowy w kierunku północno-zachodnim. Wprowadzona zmiana ma także na celu poprawę sprawności wyjazdu z ul. Omańkowskiej, obciążonej z powodu wprowadzenia jednego kierunku ruchu na ul. Drwęskiego oraz ograniczenia ruchu na niedostosowanych do przenoszenia ruchu tranzytowego sąsiednich ulicach lokalnych. Powyższe zmiany były zgodne z postulatami mieszkańców ul. Drwęskiego i ulic sąsiednich dotyczącymi ograniczenia tranzytu oraz znacząco uspokoiły ruch w tym rejonie - zaznacza Wiśniewski.

- Płynność ruchu tranzytowego na ul. Obornickiej jest priorytetem dla systemu transportowego aglomeracji. Jego zakłócanie przez ruch poprzeczny (zwłaszcza przez lewoskręty) jest nieefektywne, kolizyjne i wymaga ograniczeń przy jednoczesnym zapewnieniu możliwości optymalnych alternatyw dla ruchu lokalnego - dodaje. Wiśniewski dodaje, że w latach 2020 - 2024 na skrzyżowaniu Obornickiej i Omańkowskiej doszło do siedmiu kolizji i jednego wypadku. - Przyczynami 6 bocznych zderzeń pojazdów i jednego zderzenia tylnego były: nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu (4 zdarzenia), niezachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami, niedostosowanie prędkości do warunków ruchu oraz nieprawidłowe omijanie (po 1 zdarzeniu).

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

12℃
3℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
12 km
Stan powietrza
PM2.5
13.10 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro