Nowe parkomaty na Jeżycach nie działają w trakcie deszczu? Sprawdziliśmy
W tej sprawie napisał do nas Czytelnik.
- Jestem mieszkańcem Jeżyc. Parkuję w strefie płatnego parkowania. Nowe parkometry są wadliwe, co mnie bardzo irytuje. Niecały miesiąc temu dostałem mandat za parkowanie, chociaż opłaciłem postój, a dziś parkometry z systemem dotykowym praktycznie nie działają, bo ekran mokry nie reaguje - relacjonuje.
Skontaktowaliśmy się w tej sprawie z Zarządem Dróg Miejskich. - Nie mamy sygnałów o problemach z wyświetlaczami dotykowymi parkomatów w czasie deszczu - wyjaśnia Agata Kaniewska z ZDM. Sprawdzono parkomat, który jest widoczny na nagraniu. - Kontrola wykazała, że ekran dotykowy w parkomacie nr 414 nie reagował na dotyk. Został wymieniony. Obecnie urządzenie działa prawidłowo - dodaje. - Informacja wyświetlana na ekranie "Przedstawiono zbyt wiele kart" pojawia się w przypadku, gdy klient przyłoży więcej niż jedną kartę do czytnika (np. cały portfel, w którym jest kilka kart), czytnik nie wie wówczas, którą z nich ma odczytać. Jeśli taki komunikat pojawia się po przyłożeniu pojedynczej karty, może to oznaczać awarię czytnika kart. Czytnik w parkomacie nr 414 został sprawdzony przez serwis - działał prawidłowo - zaznacza.
Zarząd Dróg Miejskich podkreśla, że na każdym parkomacie znajduje się numer telefonu (61 646 33 44), pod który można zgłaszać awarie urządzenia.