Pierwszy miał wyjechać na trasę pod koniec września, wciąż nie wozi pasażerów. Co z używanymi tramwajami z Bonn?
Mamy nowe informacje.
- Na początku 2025 roku zakupiono 24 używane tramwaje w Bonn. Wiele pisano o tym zakupie. Miały być uruchomione pod koniec września. Dlaczego po dziewięciu miesiącach nie wyjechały z zajezdni? Przecież były sprawne technicznie. Temat ucichł. My, poznaniacy, mamy prawo wiedzieć, co się dzieje - napisał do nas Czytelnik.
Zapytaliśmy o to MPK Poznań. - MPK Poznań zawarło z przewoźnikiem z Bonn umowę na dostawę maksymalnie 24 tramwajów: umowa daje spółce prawo rezygnacji z wagonów, które będą uszkodzone (np. w wyniku wypadków), których niemiecki przewoźnik nie zdąży przywrócić do sprawności, a co do których nie zostanie osiągnięte porozumienie w sprawie ceny. Dostawy są prowadzone sukcesywnie, w miarę wycofywania wagonów z ruchu w Bonn (część wagonów jeszcze realizuje tam pracę przewozową) - tłumaczy Agnieszka Smogulecka z MPK Poznań.
Do naszego miasta dotarło 8 tramwajów z Bonn. - Pierwszy z wagonów jest niemal gotowy do służby w Poznaniu - przechodzi próby ruchowe, trwają też m.in. ustalenia odnośnie koniecznych do przeprowadzenia badań dopuszczających do ruchu oraz przygotowywanie instrukcji dla motorniczych - dodaje.
Tramwaj NGT6D będzie mógł wyjechać na trasę dopiero po przejściu rozszerzonych badań. - Musi otrzymać dopuszczenie do ruchu na podstawie realizacji badań rozszerzonych, które wykonuje się np. w przypadku sprowadzenia tramwaju z innego kraju (przeprowadzenie badań jest zależne m.in. od terminów dostępności instytucji zewnętrznej, która te badania wykonuje, ale ich wykonanie przewiduje się w tym miesiącu) - podkreśla Smogulecka.
Równocześnie do MPK Poznań docierają nowe Moderusy Gamma - w mieście jest ich już 18.



Najpopularniejsze komentarze