Reklama
Reklama

Wciąż niewielu mężczyzn korzysta. Poznań zachęca: "Weź 9, Tato!"

zdjęcie ilustracyjne | fot. Edgar Gonzalez z Pixabay
zdjęcie ilustracyjne | fot. Edgar Gonzalez z Pixabay

Akcja rozpoczęła się w październiku i połączy działania informacyjne z symbolicznymi instalacjami w przestrzeni miejskiej.

Od kwietnia 2023 roku ojcowie zyskali prawo do 9-tygodniowego urlopu rodzicielskiego, którego nie można przekazać matce dziecka. Choć coraz więcej mężczyzn decyduje się skorzystać z tego uprawnienia, nadal aż 80 procent ojców z niego nie korzysta. Kampania "Weź 9, Tato!" przypomina, że wspólne spędzanie czasu z dzieckiem od pierwszych miesięcy życia to niezwykle cenna wartość - zarówno dla rodziny, jak i dla samych ojców.

"W przestrzeni miasta zawisną także plakaty i hasła, które w prosty i emocjonalny sposób pokażą, jak ważne są pierwsze miesiące spędzone z maluchem. Każde z nich rozpoczyna się od "63 dni", a dalej m.in. "treningów z czułości", "na rozkręcenie jej marzeń", "drzemek bez deadline'ów" czy "wspólnych spacerów" - informują miejscy urzędnicy.

Kampania zwraca uwagę, że urlop rodzicielski dla ojców to nie tylko pomoc dla partnerki, ale również wyjątkowa szansa dla dziecka. Bliskość z tatą pozwala najmłodszym szybciej budować silną więź emocjonalną, co - jak potwierdzają badania - wspiera ich rozwój społeczny i emocjonalny.

"Urlop tacierzyński niesie również korzyści dla obojga rodziców - u matek zmniejsza ryzyko depresji poporodowej i ułatwia powrót do pracy, a ojcom daje większą satysfakcję z życia, lepszą równowagę między pracą a rodziną oraz przestrzeń do rozwoju osobistego. To także korzyść dla pracodawców - zaangażowany tata to lojalny i zmotywowany pracownik"- dodano.

Wszystkie szczegóły dotyczące kampanii i zasad korzystania z urlopu rodzicielskiego dostępne są na stronie kampanii.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

12℃
4℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
14 km
Stan powietrza
PM2.5
13.00 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro