Nowy most na Warcie w ramach północno-wschodniej obwodnicy Poznania. Co z planowaną inwestycją?
Bez ruchu RDOŚ nie można ruszyć dalej.
Ostatnio w styczniu pisaliśmy na epoznan.pl o planowanej północno-wschodniej obwodnicy Poznania. Droga miałaby zaczynać się na zachodniej obwodnicy (S11) w rejonie Suchego Lasu, a kończyć na wschodniej obwodnicy (S5) w rejonie Kleszczewa lub Iwna. Tym samym miałaby przebiegać przez gminy Suchy Las, Pobiedziska, Kostrzyn, Kleszczewo, Czerwonak i Swarzędz.
Nasi Czytelnicy się niecierpliwią i pytają, czy wiadomo coś więcej w sprawie trasy. - 27 września 2021 roku Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu (RDOŚ) wydał decyzję odmawiającą zgody na realizację Północno-Wschodniej Obwodnicy Aglomeracji Poznańskiej - przypomina Katarzyna Fertsch z Zarządu Dróg Powiatowych w Poznaniu. - 14 października 2021 roku Zarząd Dróg Powiatowych w Poznaniu za pośrednictwem RDOŚ złożył odwołanie do Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska (GDOŚ) od ww. decyzji. W listopadzie 2024 roku GDOŚ przekazał sprawę do RDOŚ w Poznaniu do ponownego rozpatrzenia. Od tego czasu czekamy na jakikolwiek ruch ze strony RDOŚ. Termin załatwienia sprawy został przesunięty i wyznaczony na 15 września. Trudno jest nam przewidzieć, czy nie zostanie przesunięty ponownie - dodaje.
- Obwodnica północno-wschodnia jest bardzo potrzebna: miałaby dopiąć ring wokół Poznania - połączyć drogę S11 na zachodzie z S5 na wschodzie. Stworzyłoby to możliwość ruchu okrężnego wokół stolicy Wielkopolski (przy wykorzystaniu autostradowej obwodnicy i istniejących dróg ekspresowych), a także wyeliminowanie ruchu tranzytowego z miasta i odciążenie ruchu aglomeracyjnego. W ramach inwestycji miałaby też powstać dodatkowa przeprawa przez Wartę po północnej stronie Poznania - mówił nam w styczniu Jan Grabkowski, starosta poznański. To powiat zajmuje się kwestią tej inwestycji, bo żadna inna instytucja nie chciała wziąć projektu pod swoje skrzydła.
Najpopularniejsze komentarze