Nowość ZTM. Chodzi o korzystanie z biletów
Tych zakupionych w aplikacji mobilnej.
Jak już wielokrotnie informowaliśmy, od 1 września 2025 r. wchodzą w życie zmiany w taryfie biletowej ZTM Poznań. Jedną z nowości będzie aktywacja biletu zakupionego w aplikacji mobilnej. "Jest to proste działanie, które zapewni, że bilet będzie ważny od momentu rozpoczęcia podróży"- zapowiada Bartosz Trzebiatowski, rzecznik ZTM.
Bilety jednorazowe (15, 45, 90 minut) oraz krótkookresowe (24 godzinny i na 7 dni) można kupić w 5 aplikacjach:
- moBILET (www.mobilet.pl),
- SkyCash (www.skycash.pl),
- GoPay (www.gopay24.pl/blog/),
- jakdojade.pl (www.jakdojade.pl),
- zBiletem (www.zbiletem.pl)
Od 1 września, podczas zakupu biletu w jednej z tych aplikacji, trzeba będzie go aktywować. Można to będzie zrobić na dwa sposoby -skanując kod QR umieszczony w pojeździe (nad oknami, naprzeciwko drzwi) lub wpisując numer pojazdu, który znajduje się z boku autobusu i tramwaju oraz na kabinie prowadzącego pojazd (będzie też umieszczony obok kodu QR)
Użytkownik kupujący bilet w aplikacji otrzyma w niej wskazówki dotyczące aktywacji. Jeśli bilet nadal będzie ważny, możliwa będzie przesiadka do innego autobusu lub tramwaju bez ponownego skanowania kodu QR - podróż będzie po prostu kontynuowana.
"Podczas kontroli po 1 września wystarczy pokazać kontrolerowi aktywowany wcześniej bilet z wygenerowanym w aplikacji kodem QR. Pamiętajmy, że bilet należy kupić zaraz po wejściu do pojazdu, bo w momencie rozpoczęcia kontroli nie będzie już możliwości jego aktywacji, a brak ważnego biletu oznacza opłatę dodatkową, która od 1 września br. będzie wynosić 350 zł (175 zł przy płatności u kontrolera lub w ciągu 7 dni)"- przekazuje rzecznik.
"Zakup biletu w aplikacji to oszczędność czasu i wygoda. Wszystko znajduje się pod ręką, w smartfonie. To także spokój i pewność, bo aplikacja przypomni o aktywacji biletu i pokaże czas jego ważności. To również ekologia, bo mniej papieru to mniej odpadów oraz ochrona środowiska"- podkreśla.