Ławica ogłasza kolejny sukces. Tak nie było jeszcze nigdy
Chodzi o liczbę pasażerów.
Port Lotniczy Poznań-Ławica obsłużył w lipcu 2025 roku 504,7 tys. pasażerów, co oznacza wzrost o 9% w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku.
"Lipiec był kolejnym bardzo udanym miesiącem dla Ławicy. Notujemy wzrosty zarówno w ruchu regularnym, jak i czarterowym. To świadczy o dużym zainteresowaniu ofertą przewoźników operujących z Poznania" - mówi Grzegorz Bykowski, prezes Portu Lotniczego Poznań-Ławica.
"Mamy pierwszy w historii naszego portu miesiąc w którym obsłużyliśmy ponad pół miliona pasażerów"- podkreśla Kuba Olejniczak, szef działu siatki połączeń.
"Największy udział w ruchu mieli pasażerowie tanich linii lotniczych (LCC) - 243,7 tys. osób, co stanowi wzrost o 11% rok do roku. Ruch czarterowy wzrósł do poziomu 208,2 tys. pasażerów, czyli o 4% więcej niż w lipcu 2024. Segment legacy obsłużył 52,5 tys. osób, poprawiając wynik aż o 21%. Korzystając z linii niskobudżetowych, pasażerowie z Poznania najchętniej latali do Londynu-Stansted, Mediolanu-Bergamo i Zadaru. Wśród pasażerów połączeń czarterowych największą popularnością cieszyła się turecka Antalya, egipska Hurghada i grecki Heraklion"- przekazuje Marcin Wesołek, rzecznik poznańskiej Ławicy.
W lipcu na poznańskim lotnisku zrealizowano 4 779 operacji lotniczych - czyli startów i lądowań - co oznacza wzrost o 4% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Od początku roku do końca lipca przez Ławicę przewinęło się już ponad 2,3 mln pasażerów, czyli o 17% więcej niż w tym samym okresie 2024 roku. Najszybciej rośnie segment tanich przewoźników, który odnotował 22-procentowy wzrost w skali roku.
"Te imponujące wzrosty nie byłyby możliwe, gdyby nie ciężka praca osób zatrudnionych na poznańskim lotnisku. Bardzo im za to dziękuję. Poznaniacy i Wielkopolanie chcą latać w świat, nasz region jest też coraz bardziej popularnym miejscem na turystycznej mapie Europy. Jeśli jednak oferta lotów z Poznania ma być jeszcze lepsza i jeśli chcemy, by przylatywało do nas jeszcze więcej gości z zagranicy, niezbędna jest szybka zmiana restrykcyjnych regulacji środowiskowych w odniesieniu do poznańskiego portu" - uważa prezes Bykowski.