Spora strata mieszkanki naszego regionu. "Należy zabezpieczyć konto."
Kolejna osoba dała się oszukać.
Sytuacja miała miejsce w ubiegłym tygodniu. Mieszkanka Konina padła ofiarą oszustwa telefonicznego, w wyniku którego straciła ponad 22 tysiące złotych.
"Około godziny 18:00 kobieta odebrała telefon od osoby podającej się za pracownicę banku, która zapytała, czy złożyła w tym dniu wniosek o kredyt. Gdy nasza pokrzywdzona zaprzeczyła, fałszywa pracownica poinformowała ją, że prawdopodobnie ktoś próbuje wyłudzić kredyt na jej dane i że należy zabezpieczyć konto. Następnie kobieta została rzekomo połączona z mężczyzną podającym się za pracownika Departamentu Bezpieczeństwa banku" - informuje asp. Maria Baranowska, oficer prasowy policji w Koninie.
Pod presją oszustów mieszkanka Konina wygenerowała i przekazała kilkanaście kodów BLIK, co doprowadziło do wypłaty z jej konta ponad 22 tysięcy złotych.
"Prosimy mieszkańców o zachowanie szczególnej ostrożności i rozwagi podczas rozmów telefonicznych, a także o zgłaszanie każdej próby wyłudzenia danych" - dodaje rzeczniczka.