Wrześniowa podwyżka cen biletów w Poznaniu: chciała kupić bilet roczny ważny od września już teraz, okazało się, że to niemożliwe
W tej sprawie napisała do nas Maria, Widz WTK.
Jak tłumaczy kobieta, jest seniorką w wieku 65+ i 4 sierpnia wybrała się do punktu ZTM, by nabyć nowy bilet okresowy, konkretnie roczny. Ważność aktualnego kończy się 31 sierpnia. Chciała więc kupić bilet ważny od 1 września, ale nie chciała stać w kolejkach, które mogą się pojawiać w związku z rozpoczęciem roku szkolnego. - Pani sprzedająca bilety odmówiła mi sprzedaży, gdyż mam przyjść w dniu 01 września 2025, bo wtedy dopiero mogę kupić. Powód? Zmieniają się ceny i pracownicy mają zakaz sprzedaży biletów okresowych - relacjonuje.
- W dniu 01.09.2025 rozpoczyna się rok szkolny i uczniowie kupują bilety i są olbrzymie kolejki i dlatego ja zawsze kupowałam w sierpniu, aby uniknąć kolejek, bo można nabyć 30 dni przed upływem jego ważności. W lipcu byłam pytać czy mogę nabyć bilet roczny i otrzymałam informację, że mam przynieść PIT, że płacę podatki w Poznaniu. Byłam z tym dokumentem, ale nic nie załatwiłam. Mam pytanie - czy 1 września mam przyjechać na gapę bez biletu, żeby go nabyć, czy też przyjechać samochodem? Tylko gdzie mogę zaparkować przy Rondzie Kaponiera - dopytuje. - Dlaczego radni lub inne osoby wymyślają bzdurny przepis, który uniemożliwia wcześniejsze nabycie biletu, przecież można sprzedać po cenie, która będzie obowiązywać w dniu 1 września 2025. Nie byłam jedyną osobą potraktowaną w ten sposób, Decydenci miasta Poznania tylko myślą o sobie, a nie o tym, jak ułatwić życie mieszkańcom - kończy.
Zarząd Transportu Miejskiego potwierdza, że obecnie nie można kupić biletu okresowego z wyprzedzeniem. - Z uwagi na trwający proces wdrażania nowej taryfy biletowej, która zacznie obowiązywać od 1 września, nie ma jeszcze możliwości zakupu biletu okresowego z nowej taryfy - tłumaczy Bartosz Trzebiatowski z ZTM. - Dokładamy starań, żeby nowe bilety były jak najszybciej dostępne dla pasażerów. Wdrażanie nowej taryfy wymaga synchronizacji wielu działań programistycznych i dotyczy wielu różnych urządzeń umożliwiających zakup biletu (np. terminale w Punktach Obsługi Klienta, biletomaty, Aplikacja PEKA itp.). Wszystko musi działać prawidłowo i zostać przetestowane. Proces jest w toku, w momencie kiedy bilety z nowej taryfy będą dostępne do sprzedaży, będziemy o tym informować. Zmiana taryfy jest jedyną i wyjątkową sytuacją, kiedy możliwość zakupu biletu okresowego z 30-dniowym wyprzedzeniem nie ma zastosowania - kończy.
Najpopularniejsze komentarze