Reklama
Reklama

Po dwóch wizytach w banku 68-latek z regionu zawiadomił policję

zdjęcie ilustracyjne, archiwum | fot. LP
zdjęcie ilustracyjne, archiwum | fot. LP

Oszustom znów się udało.

Do mieszkańca Kalisza zadzwoniła osoba podająca się za pracownika banku. Dzwoniący poinformował 68-latka, że na jego rachunku bankowym złożono wniosek kredytowy, który został już pozytywnie rozpatrzony. Mężczyzna zaprzeczył, jakoby składał taki wniosek. Rzekomy pracownik banku wyjaśnił, że możliwe jest jego anulowanie, o ile 68-latek osobiście uda się do placówki i złoży własny wniosek o kredyt.

"Kaliszanin nie podejrzewał, że rozmawia z przestępcą i wykonywał wszystkie jego polecenia. Oszuści cały czas byli w kontakcie telefonicznym z 68-latkiem i instruowali go by nie rozmawiał z pracownikami banku. Ostatecznie mężczyzna po złożeniu wniosku i przyznaniu kredytu, wypłacił gotówkę. Zgodnie z poleceniami oszusta, wszystkie pieniądze z kredytu zostały wpłacone przy użyciu kodów BLIK w jednym z wpłatomatów na terenie miasta. Oczywiście mężczyzna podczas rozmowy był wielokrotnie zapewniany, że pieniądze które wpłacił będą zdeponowane na specjalnym rachunku bankowym Policji. Gotówka po kilku dniach miała wrócić na konto właściciela"- podkom. Anna Jaworska-Wojnicz, oficer prasowy policji w Kaliszu.

Niestety, to nie koniec tej historii. Dwa dni później oszuści ponownie skontaktowali się z 68-latkiem i nakłonili go do zawarcia kolejnej umowy kredytowej. Również tym razem całą kwotę uzyskanego kredytu mężczyzna przekazał oszustom. Łącznie stracił niemal 130 tysięcy złotych. Gdy zorientował się, że padł ofiarą oszustwa, zawiadomił policję.

Policjanci nieustannie apelują o rozwagę.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Znowu ostrzeżenie meteo, także dla Poznania
22℃
13℃
Poziom opadów:
1.2 mm
Wiatr do:
15 km
Stan powietrza
PM2.5
9.10 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro