Miasto nie składa broni. Będzie walczyć o przebudowę przejazdów kolejowych w Poznaniu
Nie tylko tego na Starołęce.
Już we wtorek informowaliśmy na epoznan.pl, że miasto dostało dofinansowanie na przebudowę przejazdu kolejowego na ulicy Starołęckiej, ale dofinansowanie jest niższe niż zakładano. Jak podał magistrat, to niecałe 12 milionów złotych, a cała inwestycja jest wyceniana na znacznie więcej - nawet około 140 mln złotych. - Miasto będzie więc szukać dodatkowego źródła finansowania i prowadzić dalsze rozmowy z władzami kolejowymi i centralnymi. Przebudowa przejazdu na ul. Starołęckiej to bowiem jedna z najważniejszych inwestycji, której oczekują mieszkańcy, a Miastu zależy na jak najszybszej jej realizacji - zaznaczają urzędnicy. Inwestycja miałaby objąć budowę tunelu pod torami, a także przebudowę ulicy Starołęckiej na odcinku około 500 metrów - od Fortecznej do Orląt.
W tym samym naborze miasto starało się również o dofinansowanie do przebudowy dwóch innych przejazdów w Poznaniu - na Umultowskiej i Naramowickiej. Na to środków nie otrzymało wcale. - Dofinansowanie tych przebudów nie znalazło się na liście podstawowej, a trafiło na listę rezerwową. Znajdujące się na niej projekty automatycznie wezmą udział w kolejnej edycji naboru - dodają.
Przypomnijmy, że w przypadku Umultowskiej przebudowany miałby być odcinek od ul. Opieńskiego do ul. Krygowskiego, a w miejscu przejazdu przez linię kolejową ma powstać wiadukt. Na Naramowickiej pracami objęty zostałby odcinek od al. al. Praw Kobiet i przedłużenie ul. Nowej Naramowickiej do Umultowa, na odcinku od ul. Błażeja do ul. Pomarańczowej. I tutaj nad torami miałby powstać wiadukt, a przy nim węzeł przesiadkowy.
Najpopularniejsze komentarze