Poznań wzbogaci się o kolejne trzy autobusy elektryczne
Elektryki przegubowe dla MPK Poznań mają być zakupione ze środków Krajowego Planu Odbudowy.
Autobusy będą wyposażone w baterie nowej generacji, które pozwalają na osiąganie dużych zasięgów na jednym ładowaniu.
- W grudniu ubiegłego roku spółka podpisała z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej umowę na dofinansowanie zakupu autobusów zeroemisyjnych oraz inwestycje w infrastrukturę do ich obsługi. Już w styczniu przedsiębiorstwo zawarło umowę na dostawę 17 przegubowych autobusów elektrycznych, bateryjnych, a w lutym kolejną, na zakup łącznie 9 standardowych pojazdów wodorowych (dostawcą będzie firma Solaris Bus & Coach) - przypomina Miasto Poznań.
Zostało już przeprowadzone również postępowanie przetargowe na zakup 3 niskopodłogowych autobusów przegubowych elektrycznych (bateryjnych), z prawem opcji przewidującym możliwość rozszerzenia zamówienia o maksymalnie 9 kolejnych, takich samych pojazdów. Najkorzystniejszą ofertę złożył Solaris Bus & Coach. Umowa została podpisana. To oznacza, że poznański przewoźnik zakupi jeszcze co najmniej 3 "elektryki" przy intensywności wsparcia 100 procent.
- Zakupione autobusy to pojazdy bezemisyjne, a więc przyjazne środowisku, gwarantujące duże zasięgi przy ładowaniu jedynie poprzez wtyczkę, w zajezdni, po zakończeniu kursów danego dnia. Tak jak inne autobusy z floty MPK Poznań, nowe "elektryki" będą posiadały udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami oraz monitoring i nowoczesny system informacji pasażerskiej. Zostaną dostarczone do przedsiębiorstwa w pierwszej połowie przyszłego roku - informuje MPK Poznań.
Projekt "Obniżenie wykorzystania paliw emisyjnych w taborze MPK Poznań Sp. z o.o. dzięki dostawie autobusów elektrycznych, w tym z napędem wodorowym, oraz niezbędnej infrastruktury" finansowany jest w ramach Inwestycji: G 1.3.2 Zeroemisyjny transport zbiorowy (autobusy) Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. Na realizację zadania przyznano 99 475 000 zł.
Obecnie MPK Poznań posiada ok. 330 autobusów miejskich: 58 z nich to pojazdy elektryczne, bateryjne, natomiast 25 to autobusy elektryczne z wodorowym ogniwem paliwowym.