'Poznań za pół ceny' pokonany przez Trasy w Międzyrzeczu
Akcja "Poznań za pół ceny" zajęła drugie miejsce w konkursie na najlepszy produkt turystyczny. Internauci zadecydowali, że nasze miasto jest wartościowym miejscem a w samej akcji powinno uczestniczyć jak najwięcej osób.
Najlepszych produktem turystycznym - według głosujących internautów - jest Międzyrzecki Rejon Umocniony. Podziemne Trasy Turystyczne to jedyny na świecie obiekt fortyfikacyjny wybudowany zgodnie z niemiecką ideą frontu fortecznego. Głównymi atrakcjami są dwie podziemne trasy turystyczne oraz te poprowadzone na powierzchni, obiektach bojowych.
Drugie miejsce w konkursie zdobyła nasza inicjatywa "Poznań za pół ceny". Podstawa akcji jest spopularyzowanie w Polsce i za granicą możliwości spędzania weekendu w Poznaniu. W ten jeden weekend w roku za wszystkie atrakcje oferowane przez instytucje, które włączą się w akcje, zapłacimy tylko pół stałej ceny. Dodatkowo uruchomiono kilka razy dziennie darmowe wycieczki po Poznaniu z przewodnikiem (Ostrów Tumski, Stary Rynek), a także za darmo umożliwiono turystom odkrywanie miasta zamkniętego zwykle dla turystów.
Akcje zorganizowano po raz pierwszy w weekend przypadający po Święcie Bożego Ciała w 2008 roku. "Poznań za pół ceny" jest pierwszą taką inicjatywą w kraju. Następna edycja będzie miała miejsce 5-6 czerwca 2010 roku.
Konkurs Najlepszy Produkt Turystyczny 2009 został zorganizowany przez portal OtoWakacje.