Reklama

Nakładka tramwajowa wykorzystywana w trakcie remontu hałasuje. "Ciężko odpoczywać"

fot. Lesław
fot. Lesław

W tej sprawie napisał do nas Czytelnik.

- Od poniedziałku w związku z remontowanym torowiskiem na ul. Głogowskiej została zamontowana nakładka na tory, aby wahadłowo mogły poruszać się tramwaje - opisuje Lesław. - Mieszkam w bloku przy samej nakładce. Jest taki duży hałas od wjeżdżających na tą nakładkę tramwajów, że ciężko odpoczywać. Tramwaje kursują tu od godz. 4.30 do samej godziny 23.00 - dodaje. - Czy nie można było inaczej tego rozwiązać, aby nie generowało to takiego hałasu? Myślę, że można było znaleźć rozwiązanie w postaci Autobusu za Tramwaj, tym bardziej, że kursuje tu tylko linia nr 11 i to co 10 minut, więc hałas jest przez cały dzień - dodaje.

Jak podkreśla Bartosz Trzebiatowski z Zarządu Transportu Miejskiego, priorytetem przy remontach jest zorganizowanie tymczasowej komunikacji miejskiej tak, by jak najmniej odbiegała od transportu podstawowego. - Każdorazowo priorytetem jest zastąpienie tramwaju tramwajem, ponieważ komunikacja szynowa jest najbardziej wygodnym, pojemnym i pewnym środkiem transportu. Dlatego dołożyliśmy wszelkich starań, żeby mimo koniecznego remontu węzła, na ulicy Głogowskiej utrzymać ruch tramwajowy - zaznacza. - W tym rejonie trudno zastąpić tramwaj komunikacją autobusową, poza tym autobus nie jest w stanie dorównać standardowi komunikacji szynowej i także może powodować dyskomfort akustyczny - dodaje.

- Służby MPK Poznań prowadzą codzienny przegląd tymczasowego toru nakładkowego i w razie konieczności dokonują jego regulacji, aby zminimalizować niedogodności dla mieszkańców. Warto jednak pamiętać że tramwaje przejeżdżające przez zwrotnicę nakładkową z przyczyn technicznych powodują większy hałas niż podczas przejazdu przez typową zwrotnicę zabudowaną. Wynika to przede wszystkim z poruszania się pojazdów w obu kierunkach po tej zwrotnicy. Jest to związane z koniecznością zapewnienia maksymalnie bezpiecznego rozwiązania zapobiegającego potencjalnemu wykolejeniu. Poza względami technicznymi umożliwiającymi przejazd tramwajów warto pamiętać, że taka zwrotnica jest nałożona na istniejącą nawierzchnię. Wjazd na nią oraz zjazd z niej odbywa się przez pochylnie czemu również towarzyszy oddziaływanie akustyczne. Z założenia takie rozwiązanie jest tymczasowe, wielokrotnie już było stosowane w sieci tramwajowej w Poznaniu, np. na pl. Wiosny Ludów czy na pl. Wielkopolskim. Zarówno wówczas, jak i tym razem jego wdrożenie umożliwia zapewnienie lepszego dostępu do komunikacji tramwajowej mieszkańcom - kończy.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

24℃
14℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
18 km
Stan powietrza
PM2.5
9.10 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro