Szybciej pociągiem z Poznania do Szczecina. A za kilka miesięcy ma być jeszcze lepiej!
Zmiany wprowadzono w niedzielę.
Od 14 czerwca najszybsze pociągi kursujące między Poznaniem i Szczecinem trasę pokonują już nie w 1 godzinę i 50 minut, a o pięć minut szybciej - w 1 godzinę i 45 minut. Jak podaje branżowy portal rynek-kolejowy.pl, chodzi o dwie pary pociągów EIC Bolesław Prus oraz Chrobry. Już od 28 czerwca, a więc od początku wakacji, Prus będzie funkcjonować pod nazwą Błękitna Fala i z Poznania dojedzie aż do Świnoujścia. Podobnie będzie w przypadku Pendolino - już od 18 czerwca dojedziemy nim do Świnoujścia. Co jednak ciekawe, Pendolino pojedzie z Poznania do Szczecina o 2 minuty wolniej niż ekspres InterCity.
Wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak w rozmowie z branżowym portalem przyznał, że skrócenie czasu przejazdu pociągów na trasie modernizowanej za około 4 miliardy złotych jest możliwe dzięki dodatkowym kilku milionom złotych zainwestowanych w trasę. Początkowo bowiem podawano, że po tak wielkiej modernizacji pociągi pojadą z Poznania do Szczecina w 1 godzinę i 50 minut. Dzięki dodatkowym nakładom oraz eliminacji błędów projektowych, udało się dodatkowo skrócić ten czas. Przed wielką modernizacją pociągi trasę pokonywały w 2 godziny i 11 minut.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, od grudniowego rozkładu jazdy pociągi mają tam jechać jeszcze szybciej - konkretnie o 5 minut. -Jednocześnie godzina i 40 minut oznaczałaby, że wydanie 4 mld złotych pozwoliło skrócić czas przejazdu o ponad pół godziny, co w skali kraju oraz zadań realizowanych w poprzednich latach (np. linii Poznań - Warszawa) jest świetnym rezultatem. Przypomnijmy, że modernizacja magistrali E20, kosztowała 2,5 mld złotych i pozwoliła skrócić czas jazdy... o 1 minutę - kwituje rynek-kolejowy.pl.