Duży remont kolejowy rusza w regionie. Warto spojrzeć w rozkłady!
Ma na kolejne lata zapewnić dobre połączenia Wielkopolski z Dolnym Śląskiem.
Na linii kolejowej Ostrów Wielkopolski - Grabowno Wielkie wyremontowany zostanie tor i przebudowane perony. "Podpisaliśmy umowę za ponad 85 mln zł netto na roboty na dolnośląskim odcinku linii Ostrów Wielkopolski - Grabowno Wielkie, natomiast w nadchodzącym tygodniu przekazujemy plac budowy wykonawcy, który rozpocznie remont wielkopolskiego odcinka, między Ostrowem Wielkopolskim a Międzyborzem Sycowskim. Dzięki temu utrzymamy dobre parametry trasy, a w efekcie - dogodne podróże koleją"- informuje zespół prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Inwestycja ma podnieść standard podróży na 7 stacjach i przystankach znajdujących się na trasie. Pasażerowie zyskają lepsze warunki w Topoli, Tarchałach Wielkich, Odolanowie, Garkach, Granowcu, Sośniach i Pawłowie Wielkopolskim. To nie wszystko.
"Na ponad 30-km odcinku między Ostrowem Wielkopolskim a Międzyborzem Sycowskim wzmocnimy podłoże i wymienimy szyny w miejscach, które tego wymagają. Inwestycja obejmie remont 3 obiektów inżynieryjnych. Nie zapominamy przy tym o bezpieczeństwie - chcemy wyremontować 6 przejazdów kolejowo-drogowych, m.in. w Topoli, Odolanowie i w Sośniach, na których kierowcy zyskają nowe urządzenia przejazdowe"- dodano.
10 czerwca podpisano umowę na drugi etap prac - roboty na dolnośląskim odcinku, między Międzyborzem Sycowskim a Grabownem Wielkim.
Jak zapowiedziano, zakres umowy obejmuje remont lub przebudowę 33 obiektów inżynieryjnych: 24 przepustów, 7 wiaduktów i 2 ścian oporowych. Na dolnośląskiej trasie bezpieczeństwo zostanie poprawione na 12 skrzyżowaniach drogi z torami. Pięć przejazdów: w Międzyborzu Sycowskim, Bukowinie Sycowskiej i Twardogórze zyska dodatkowe zabezpieczenia w postaci sygnalizacji świetlnej i dźwiękowej.
Na realizację projektu "Prace na linii kolejowej nr 355 Ostrów Wielkopolski - Grabowno Wielkie" przeznaczono łącznie 154 mln zł netto ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Roboty na wielkopolskim odcinku trasy, warte 68,1 mln zł netto. Z kolei za prace na odcinku dolnośląskim, o wartości 85,9 mln zł netto. Jak zapowiedziano pasażerowie odczują pozytywne efekty inwestycji na trasie Ostrów Wielkopolski - Międzybórz Sycowski już pod koniec bieżącego roku, kiedy planowane jest zakończenie pierwszego etapu. Na realizację drugiego etapu wykonawca ma czas do połowy 2026 roku.
Pasażerowie muszą się liczyć ze zmianami. "Prace przeprowadzimy z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu, m.in. podbijarek oraz oczyszczarek tłucznia. Zagwarantuje to właściwe wykonanie robót i zniweluje nieodzowne zmiany w ruchu na jednotorowej linii. Od niedzieli (15 czerwca), w uzgodnieniu z przewoźnikami, między Ostrowem Wielkopolskim, a Międzyborzem Sycowskim, pociągi regionalne zastąpią autobusy. Składy dalekobieżne będą zaś kierowane trasą przez Krotoszyn. Szczegółowe informacje są dostępne na peronach oraz na Portalu Pasażera (www.portalpasazera.pl)"- przekazuje zespół prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.