Duda-Cars rusza z kampanią #ŁączymyPokolenia z okazji 20-lecia
Przedstawiciele pokolenia Z zmieniają definicję luksusu. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Duda-Cars, aż 29% z nich posiada już samochód marki premium, a ponad 60% deklaruje chęć jego posiadania. Zakup auta to dziś wspólna, rodzinna decyzja - zarówno emocjonalna, jak i finansowa. Choć 61% ma już własny samochód, to często nie kupili go samodzielnie: 30% nabyło go z pomocą rodziny, a 25% otrzymało od rodziców. Mimo cyfrowości i indywidualizmu, rodzina nadal odgrywa kluczową rolę w dużych wydatkach. Dlatego zachęcanie do wspólnych rozmów, decyzji i pielęgnowania wartości rodzinnych to główny cel kampanii #ŁączymyPokolenia, zainicjowanej przez Duda-Cars z okazji jubileuszu 20-lecia.
Impulsem do rozpoczęcia kampanii były wyniki badania1 przeprowadzonego wśród przedstawicieli pokolenia Z - młodych ludzi, którzy coraz śmielej wchodzą na rynek marek premium. W odpowiedzi na zmieniające się trendy zakupowe w tej grupie, Duda-Cars zainicjowało akcję, która ma nie tylko przełamywać stereotypy na temat pokolenia Z, ale również wzmacniać więzi międzypokoleniowe. Łączenie pokoleń jest nam bardzo bliskie. Duda-Cars tworzy międzypokoleniowy zespół - mamy przedstawicieli pokoleń X, Y, Z i widzimy, jak wiele możemy się od siebie nawzajem uczyć - mówi Maria Duda, WicePrezes Duda-Cars. Od zawsze działamy z myślą o ludziach - to idea, która przyświecała nam od początku i której pozostajemy wierni do dziś. W firmie około 156 osób to przedstawiciele pokolenia Z, 388 to Millenialsi, a pozostałe 203 osoby należą do pokolenia X - z ogromnym doświadczeniem i lojalnością. Dlatego kampania #ŁączymyPokolenia jest dla nas czymś całkowicie naturalnym - to nasze DNA.
Z okazji 20-lecia chcemy nie tylko świętować, ale też spojrzeć w przyszłość - razem z kolejnym pokoleniem naszych klientów i pracowników. Duda-Cars od początku była i pozostaje firmą rodzinną, która zaczynała z jedną lokalizacją i ogromnym zaangażowaniem. Dziś jesteśmy jedną z największych autoryzowanych firm dealerskich w Polsce, mówi Marcin Duda, Prezes Zarządu Duda-Cars. Przez te dwie dekady zbudowaliśmy silną markę opartą na partnerstwie, zaufaniu i długofalowym podejściu do relacji. Nie działamy "na dziś" - myślimy o tym, co zostanie z nami na lata: jakość, zespół i klienci, którzy chcą do nas wracać.
Takie podejście znajduje odzwierciedlenie w kampanii #ŁączymyPokolenia, która podkreśla znaczenie współpracy międzypokoleniowej - zarówno wśród pracowników, jak i klientów marki.
Luksus według młodego pokolenia
Pokolenie Z zmienia podejście do luksusu - odchodząc od jego tradycyjnego, materialnego rozumienia na rzecz głębszych wartości. Dla 66% badanych kluczową cechą marki premium jest wiarygodność, 56% wskazuje na innowacyjność, a 46% - na odpowiedzialność. To jasny sygnał, że dla młodych konsumentów liczy się nie tylko estetyka i rozpoznawalność marki, ale jej sens i uczciwość. Co ciekawe, choć 60% przedstawicieli Gen Z dokonuje zakupów od razu po znalezieniu odpowiedniego produktu, decyzje te nie są impulsywne. To świadome wybory, które muszą być zgodne z ich wartościami i tożsamością. Personalizacja, autentyczność i spójność z przekazem marki mają dla nich większe znaczenie niż znani ambasadorzy czy masowa popularność. Pokolenie Z zmusza marki do nowego otwarcia - już nie wystarczy być widocznym i drogim. Trzeba być spójnym, prawdziwym i odpowiedzialnym. To redefinicja luksusu, której nie da się ignorować, komentuje Bolesław Szołkowski, Dyrektor ds. Zarządzania Doświadczeniami Klientów i Marek w Duda-Cars.
Relacje ważniejsze
Choć pokolenie Z dorastało w świecie mediów społecznościowych, ich decyzje zakupowe nie są determinowane przez influencerów. Średni wpływ tej grupy na wybory konsumenckie Gen Z wynosi zaledwie 2,43 w skali 1-7. Tymczasem aż 59% młodych osób oczekuje realnej porady od doradcy handlowego, a wiedzę czerpie głównie z rozmów z rodziną i znajomymi. To pokazuje, że mimo cyfrowego stylu życia, Gen Z wciąż kieruje się zaufaniem, autentycznością i relacjami - często międzypokoleniowymi. To pokolenie, które żyje online, ale ufa offline. Młodzi szukają autentyczności nie w zasięgach, ale w prawdziwych relacjach. Wbrew stereotypom, ich decyzje często są bardziej tradycyjne niż się wydaje, zauważa Bolesław Szołkowski, Dyrektor ds. Zarządzania Doświadczeniami Klientów i Marek w Duda-Cars.
Łączenie pokoleń to...
Łączenie pokoleń to więcej niż hasło - to przestrzeń do prawdziwego dialogu międzypokoleniowego, niezależnie od wieku, doświadczeń czy stylu życia. Kampania promuje postawy otwartości, empatii i wzajemnego zrozumienia, zachęcając do dzielenia się doświadczeniami i pielęgnowania rodzinnych oraz społecznych więzi. Akcja podkreśla międzypokoleniowy charakter Duda-Cars - firmy opartej na dziedzictwie, relacjach i wspólnych wartościach. Obecność marki w życiu pracowników, klientów i partnerów to nie tylko relacja biznesowa, ale długofalowe budowanie wspólnoty opartej na zaufaniu. To opowieść o ludziach - tych, którzy tworzyli firmę od początku, i tych, którzy współtworzą ją dzisiaj. W kampanii #ŁączymyPokolenia nie chodzi o podział na starszych i młodszych - chodzi o wspólne doświadczenia, inspirację i wzajemny szacunek. Sami jesteśmy z różnych pokoleń, ale razem tworzymy coś wartościowego, mówi Karol Łysiak, wieloletni pracownik Duda-Cars, Ambasador kampanii. To niesamowite, jak wiele można się nauczyć, gdy naprawdę słucha się drugiego człowieka, dodaje jego syn Mateusz Łysiak, współambasador kampanii.
Duda-Cars nie tylko świętuje 20 lat działalności, ale też patrzy w przyszłość z myślą o kolejnych pokoleniach. Kampania #ŁączymyPokolenia to nie jednorazowa akcja, lecz wyraz wartości, które firma pielęgnuje od początku - relacji, zaufania i wspólnego rozwoju.
***
O DUDA-CARS
Duda-Cars to rodzinna firma z ponad 20-letnią historią, która powstała z pasji do motoryzacji - szczególnie do legendarnej, trójramiennej gwiazdy Mercedesa. Założona w 2005 roku w Poznaniu przez Marię i Marcina Duda, dziś jest niekwestionowanym liderem Mercedes-Benz w Polsce wśród innych dealerów tej marki. Od początku działalności firma wyróżniała się silnym zaangażowaniem w rozwój oferty sportowych i luksusowych modeli - to właśnie modele AMG były obecne w Duda-Cars od pierwszych dni jej istnienia i do dziś stanowią ważną część oferty, która jest nieustannie rozwijana.
Dzięki nieustannemu rozwojowi i odwadze, jaka towarzyszyła właścicielom na przestrzeni lat, firma skutecznie poszerzała swoje usługi, zdobywając przy tym nowe salony i budując pozycję lidera w południowo-zachodniej Polsce. Obecnie Duda-Cars działa w sześciu lokalizacjach i zatrudnia ponad 700 pracowników (wraz z Voyager). Duda-Cars oferuje szerokie portfolio Mercedes-Benz: od najnowszych modeli, przez samochody używane, aż po klasyczne egzemplarze tej marki w ramach autorskiego konceptu Duda-Cars Legends, który obejmuje sprzedaż, serwis i renowację klasyków. W ofercie znajdują się również usługi serwisowe, wynajem krótkoterminowy (rent.me), finansowanie, ubezpieczenia oraz likwidacja szkód. Firma nieustannie inwestuje w rozwój i innowacje, zachowując przy tym najwyższe standardy obsługi oraz dbałość o każdy detal - zarówno w relacjach z klientami, jak i w codziennej pracy zespołu.
Więcej informacji: duda-cars.pl