Afera z Allegro, poszkodowanym InPost? Sprawą zajmuje się UOKiK
Na problem zwrócili uwagę użytkownicy platformy zakupowej.
O sprawie zrobiło się głośno w ostatnich dniach. W serwisie Wykop jeden z kupujących na wywodzącej się z Poznania platformie Allegro.pl opisał swoją przygodę z nagłą zmianą opcji dostawy przy zamówieniu. Choć wybrał jako dostawę paczkomat InPost, przy finalizacji zamówienia opcja ta samoistnie zmieniła się na Allegro Delivery, a więc usługę samej platformy. Sprawdził to kilka razy i za każdym razem sytuacja wyglądała dokładnie tak samo. Pod wpisem pojawiło się wiele komentarzy, w których można przeczytać, że nie on jeden spotkał się z taką "magiczną zmianą".
Wirtualnemedia.pl zapytały o sprawę rzecznika Grupy InPost. On przyznał, że korzysta z Allegro.pl i sam spotkał się z sytuacją, gdy opcja dostawy została mu zmieniona z paczkomatu na maszynę paczkową Allegro. - W mojej opinii ta praktyka wygląda na nieuczciwą konkurencję. To konsument powinien mieć wybór i ten wybór powinien być szanowany przez przedsiębiorcę, w szczególności w sieci - skwitował w rozmowie z portalem Wojciech Kądziołka, rzecznik InPost.
Tematem bardzo szybko zainteresował się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wszczęto postępowanie wyjaśniające pod kątem możliwości ograniczenia konkurencji.
Portal WP Finanse zapytał o to rzecznika Allegro. Ten wyjaśnił, że prowadzone są nieustanne prace nad optymalizacją procesu zakupowego, by klient był jak najbardziej zadowolony. Zapewnił, że wszyscy partnerzy są traktowani jednakowo, a klienci mają wybór. Nie wytłumaczył jednak, dlaczego sposób dostawy jest zmieniany bez wiedzy klienta.