Ciężki sprzęt i wycięta zieleń przy stacji Poznań Franowo
To prace przy dostosowaniu obwodnicy kolejowej do ruchu pasażerskiego.
- Na stacji Poznań Franowo postępują prace związane z modernizacją układu torowego - wymieniana jest nawierzchnia i sieć trakcyjna - wyjaśnia Radosław Śledziński z PKP Polskie Linie Kolejowe. - Sukcesywnie realizujemy roboty w podobnym zakresie na liniach tworzących kolejową obwodnicę Poznania. Po demontażu dotychczasowej infrastruktury w jej miejsce montowana jest nowa. Prowadzimy prace z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu, m.in. podbijarek i pociągów sieciowych, co skraca czas pracy i zapewnia najwyższą jakość wykonania. Przed przygotowaniem podłoża i montażem nowego toru gdzieniegdzie konieczne jest oczyszczenie terenu - dodaje.
Na Franowie widać, że część roślin znajdujących się przy torach trzeba było wyciąć. Nasadzenia kompensacyjne nie są planowane - nie wymaga tego prawo w przypadku inwestycji kolejowych.
Pociągi bez problemu mogą przejeżdżać trasą - prace są uwzględnione w rozkładzie jazdy. - Aby zapewnić dogodną możliwość korzystania z kolei, przygotujemy łącznie siedem nowych i przebudujemy jeden przystanek - dzięki temu kolej zbliży się do mieszkańców m.in. Zielińca, Naramowic, Franowa i Piątkowa. Nowoczesne, wysokie perony zapewnią oczekiwany komfort dla wszystkich podróżnych, również osób mających trudności z poruszaniem się, a dzięki pracom samorządu w ramach odrębnych inwestycji przy przystankach kolejowych powstaną węzły przesiadkowe - pozwoli to zintegrować transport kolejowy z systemem komunikacji w Poznaniu, co w efekcie znacznie ułatwi podróże.
Wszystkie prace modernizacyjne na obwodnicy kolejowej mają się zakończyć pod koniec 2027 roku. Będą kosztować około 1,4 mld złotych.