Reklama
Reklama

Rewitalizacja połączenia kolejowego w regionie coraz bliżej. Pasażerowie szybciej dotrą do Poznania?

fot. PKP PLK
fot. PKP PLK

Chodzi o rewitalizację trasy Śrem - Czempiń.

Już w 2023 roku PKP PLK podpisały umowy na przygotowanie dokumentacji projektowej dla nowej trasy kolejowej Turek - Konin, a także dla rewitalizowanych linii Międzychód - Szamotuły oraz Śrem - Czempiń. Wtedy informowano, że dokumenty dla wszystkich tras mają być gotowe w 2026 roku, a roboty budowlane mają się odbyć maksymalnie w 2029 roku.

W przypadku trasy Śrem - Czempiń (która nie jest wykorzystywana od 30 lat) podano, że pojawi się na niej nowy tor i sieć trakcyjna. Początkowo zakładano, że pociąg będzie jechać przez Manieczki, Szymanowo, Psarskie, Śrem, a kolejne przystanki były planowane także w Grabianowie i Szołdrach. Podróż do Poznania miała zająć pasażerom 55 minut. Teraz okazuje się, że trasa może mieć inny przebieg. Jak podaje Głos Wielkopolski, z Manieczek pociągi miałyby odbić w kierunku Brodnicy, a dalej do miejscowości Pecna, gdzie tory łączyłyby się z trasą Poznań - Wrocław. Taki wariant skróciłby czas podróży ze Śremu do Poznania do około 38 minut.

Wciąż jest to jeden z wariantów, ale zdaniem wójta gminy Brodnica, z którym rozmawiał dziennik, jest to najkorzystniejsza opcja - zarówno pod względem kosztów budowy, ale też czasu podróży. Najbliższe miesiące pokażą, który wariant zostanie uznany za najlepszy i znajdzie się w projekcie.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

20℃
11℃
Poziom opadów:
4.8 mm
Wiatr do:
20 km
Stan powietrza
PM2.5
13.30 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro