"Używki" z Włoch wkrótce na wielkopolskich torach. Którymi trasami pojadą?
Koleje Wielkopolskie pokazały jak wyglądają odnowione składy.
W styczniu informowaliśmy na epoznan.pl, że Koleje Wielkopolskie kupują dwa składy SA 136. Koszt inwestycji to prawie 37 mln złotych. Pojazdy wyprodukowano w 2009 roku w bydgoskim zakładzie PESA, a były użytkowane przez włoskiego przewoźnika Ferrovie Nord Milano (FNM). Dwa lata temu zostały odkupione przez konsorcjum PTS i MODERTRANS, a następnie zostały odnowione.
Teraz Koleje Wielkopolskie chwalą się, że wkrótce składy będzie można zobaczyć na wielkopolskich trasach. - Po gruntownej rewizji w warsztatach jednostki zyskały nowe życie - odświeżone wizualnie i technicznie, zostały doposażone m.in. w klimatyzację, cyfrowy monitoring oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej. Na pokładzie znajdzie się 140 komfortowych miejsc siedzących, przestrzeń na rowery oraz udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami - informuje przewoźnik.
Dokąd pojadą te składy? - Będą obsługiwać linie spalinowe z Poznania do Wągrowca, Gołańczy, Grodziska Wielkopolskiego i Wolsztyna - zwiększając komfort i jakość podróży na trasach niezelektryfikowanych.