Placówki edukacyjne dla osób autystycznych. Klucz do rozwoju i integracji
Wybór właściwej placówki edukacyjnej dla osoby ze spektrum autyzmu ma kluczowy wpływ na jej rozwój i proces integracji z otoczeniem. W Niepublicznej Szkole Podstawowej Fundacji Kannera doskonale rozumiemy, jak ważny jest to moment i wiemy, jak efektywnie kształcić osoby autystyczne, budując przy tym fundamenty ich samodzielności w dorosłym życiu. Dlatego osiągamy znakomite rezultaty, a nasi uczniowie zdobywają dostęp do lepszej przyszłości.
Czasami można spotkać się ze stwierdzeniem, że każdy z nas ma swój odrębny świat. Jednak osobom, które wzrastały i rozwijały się w sposób standardowy, dużo łatwiej jest te światy połączyć, wejść w interakcje społeczne, w efektywną komunikację z drugim człowiekiem, rozpoznając jego emocje i nastrój, a także dekodować i kreatywnie wykorzystywać wzorce zachowań czy też budować więzi. Osoby w spektrum autyzmu postrzegają rzeczywistość i prowadzą z nią interakcję w zupełnie inny sposób. Dlatego spotykają się z niezrozumieniem, często wykluczeniem, a niestandardowe zachowania mogą być źródłem zagrożenia dla ich bezpieczeństwa.
Dzięki wieloletnim doświadczeniom pracy z osobami ze spektrum autyzmu wiemy, jak zbliżać, oswajać i integrować światy osób autystycznych z tymi, które zwykliśmy nazywać standardowymi. Nie tylko wierzymy, ale mamy też liczne dowody na to, że ścieżka edukacyjna osób ze spektrum autyzmu, w ramach której stawia się nacisk na budowanie pewności siebie i poczucie własnej wartości, przynosi znakomite rezultaty. Właśnie w oparciu o takie wartości działa Niepubliczna Szkoła Podstawowa Fundacji Kannera.
Zachowanie ciągłości procesu edukacji osób autystycznych
Choć niektóre dzieci wchodzą w cykl edukacyjny już w 3 roku życia, idąc do przedszkola, to obowiązek szkolny rozpoczyna się od 6 roku życia i realizowany jest w placówkach specjalnych, integracyjnych oraz masowych. Decyzja dotycząca wyboru odpowiedniej szkoły ma wymiar fundamentalny, ponieważ rzutuje na proces rozwojowy dziecka oraz poziom integracji z otoczeniem. Stąd tak ważne jest, by właściwie zdiagnozować potrzeby młodego człowieka i w razie konieczności uzyskać orzeczenie o wymogu kształcenia specjalistycznego, jak i wdrożyć wczesne wspomaganie rozwoju dziecka (WWR).
Tego rodzaju wsparcie można uzyskać we współpracującej z naszą szkołą Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej "Otwarte Drzwi". Organizowane przez nią zajęcia terapeutyczne wspierające i rozwijające funkcje poznawcze, ruchowe, komunikacyjne oraz społeczne u dzieci pozwalają określić m.in. do jakiego typu szkoły podopieczny powinien dołączyć.
Jednocześnie zależy nam na wspieraniu osób ze spektrum autyzmu na każdym etapie ich edukacji - od małego dziecka do pełnoletności. Dlatego też szkoła podstawowa Kannera nawiązała współpracę z Niepublicznym Liceum Ogólnokształcącym "Otwarte Drzwi" , które w trybie stacjonarnym, ale także w trybie edukacji domowej, dba o edukacyjny rozwój autystycznej młodzieży.
Szkoła Kannera sercem naszego systemu edukacji
Innymi słowy, nasza Szkoła stanowi serce całego systemu edukacji, który zbudowaliśmy z myślą o osobach autystycznych. Realizowany przez nas program zajęć w efektywny sposób poprawia umiejętności społeczne, komunikacyjne i poznawcze, zapewniając przy tym bezpieczne i przyjazne środowisko, w którym dziecko może otworzyć się na nowe doświadczenia. W Niepublicznej Szkole Podstawowej Fundacji Kannera zdajemy sobie sprawę, że najlepsze efekty terapeutyczne można osiągnąć wtedy, gdy wszystkie osoby z otoczenia dziecka, w tym przede wszystkim rodzice, są zaangażowani we wzrastanie swojej pociechy. Dlatego wspólnie omawiamy postępy, ustalamy cele i wdrażamy rozwiązania podnoszące jakość codziennego funkcjonowania wszystkich zaangażowanych stron.
W Niepublicznej Szkole Podstawowej Fundacji Kannera każde dziecko postrzegamy jako wyjątkowe i niepowtarzalne, dlatego dla każdego ucznia tworzymy indywidualny plan edukacyjno-terapeutyczny dopasowany do jego możliwości i potrzeb. Poprzez naukę rozumiemy rozwój w wymiarze edukacyjnym, społecznym i emocjonalnym, a nasze holistyczne podejście ma na celu nauczyć dzieci samodzielności i umiejętności życia w społeczeństwie przy jednoczesnym zachowaniu pewności siebie i poczucia własnej wartości.
Stawiamy na radość z nauki, którą osiągamy poprzez realizację kreatywnych zajęć wspierających ciekawość poznawczą i motywację wewnętrzną uczniów. Jest to możliwe nie tylko dzięki wysoko wykwalifikowanej kadrze oraz nowoczesnym metodom i narzędziom współpracy. Ogromną rolę odgrywa fakt, że zajęcia odbywają się w małych grupach i przyjaznej atmosferze. Kameralne zespoły klasowe, którymi opiekują się liczni specjaliści, sprzyjają indywidualnemu podejściu i rzetelnemu poznaniu potrzeb dziecka. Z kolei bezpieczne warunki zdobywania wiedzy i rozwoju pozytywnie wpływają na efektywną naukę, terapię i integrację z szeroko rozumianym światem zewnętrznym.
Drzwi zawsze otwarte
W Niepublicznej Szkole Podstawowej Fundacji Kannera drzwi dla uczniów są zawsze otwarte. To znaczy, że mogą oni rozpocząć naukę w dowolnym momencie roku szkolnego. Jesteśmy po to, by wesprzeć Twoje dziecko w trudnym procesie rozwoju kompetencji społecznych i emocjonalnych, a także pomóc zbudować solidne fundamenty dla jego dalszej edukacji i samodzielności w dorosłym życiu. Tym samym wręczamy symboliczne klucze do efektywnego rozwoju i integracji, które uchylają drzwi do lepszej i szczęśliwszej przyszłości. Otwórzmy je razem.
Niepubliczna Szkola Podstawowa Fundacji Kannera mieści się w Poznaniu, przy ul. Strzeleckiej 11.
Zapraszamy do kontaktu:
Tel. 577 080 181, wejdź na stronę internetową szkoły