Uwaga! Oszustwo na paczkę pobraniową. Mieszkaniec ostrzega innych, żeby nie dali się nabrać
Jego mama padła ofiarą oszustwa.
Chodzi o paczkę pobraniową, której nie zamawiała, ale odebrała ją pod presją, jaką miał wywrzeć kurier, który powiadomił, że paczka zostanie odesłana do nadawcy.
- Chciałbym ostrzec mieszkańców naszej społeczności, a szczególnie osoby starsze, przed nową formą oszustwa, która niestety dotknęła moją mamę, seniorkę w wieku blisko 80 lat. Została dziś oszukana: odebrała i zapłaciła 100 zł za przesyłkę pobraniową, której nie zamawiała ani ona, ani żaden członek rodziny - napisał Czytelnik epoznan.pl i twierdził, że kurier nalegał, aby jego mama odebrała paczkę i uiściła opłatę. Kobieta zapłaciła za paczkę pomimo wcześniejszych rozmów w domu o tego typu oszustwach.
Jak się okazało, w paczce był przedmiot, który zdaniem Czytelnika nie jest wart zapłaconej kwoty. Ponadto, nikt w domu tego nie zamawiał.
- Niepokojące jest również to, że na etykiecie przesyłki nie widniały pełne dane odbiorcy, zamiast nazwiska podane było tylko imię, i to dwukrotnie. Takie przypadki są częścią znanych schematów oszustw, które, niestety, nadal działają i przynoszą oszustom zyski. Tym bardziej dziwi zachowanie kuriera. Apeluję do wszystkich rodzin: rozmawiajcie z bliskimi, szczególnie starszymi osobami. Przypominajcie im, by nigdy nie odbierali ani nie płacili za paczki, których nie zamawiali. W razie wątpliwości, niech zadzwonią do kogoś z rodziny. Zawsze można też odmówić przyjęcia przesyłki i poprosić kuriera o przekazanie jej do punktu odbioru. Pamiętajmy, czujność i rozwaga to najlepsza ochrona przed oszustami - apeluje Czytelnik Tomasz.