Palownica pracuje w centrum miasta. Stawiają ścianę oporową
Chodzi o zabezpieczenie piwnic.
Po zakończeniu budowy nowego łuku torowego tramwaje będą mogły skręcać z ulicy 27 Grudnia w ulicę Mielżyńskiego. Aktualnie trwają prace, które umożliwią rozwój sieci tramwajowej w centrum Poznania. W tej fazie wykonawca skupia się na rozbiórce fragmentu piwnic Okrąglaka znajdujących się pod pasem drogowym, aby mogła tam powstać nowa trasa tramwajowa.
"Demontaż odbywa się z dużą ostrożnością, bez użycia ciężkiego sprzętu wyburzeniowego. Wynika to z troski o zabytek, jakim jest Okrąglak. Do tej pory rozebrane zostały stropy i część ścian piwnic. Regularnie wywożony jest gruz, w marcu na plac budowy przywieziono stal zbrojeniową, a od tego tygodnia pracuje tu palownica. Jej zadaniem jest wzmocnienie podłoża mikropalami pod przyszłą konstrukcję ściany oporowej, która odseparuje budynek od usuwanej części podziemnej" - mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Jak już zapowiadano, Okrąglak będzie skutecznie chroniony przed nadmiernymi drganiami - zarówno podczas prac budowlanych, jak i po ich zakończeniu, gdy tramwaje będą przejeżdżać w tym miejscu. Wewnątrz budynku oraz w piwnicach zainstalowano czujniki drgań, które umożliwiają ciągłe monitorowanie sytuacji. Dodatkowo prowadzone są pomiary geodezyjne.
"Z kolei całkowite wyburzenie stropu nad piwnicą i odcięcie ścian przylegających do zasadniczej bryły Okrąglaka uchroni go przed drganiami wywoływanymi przez przejeżdżające tramwaje. Płyta torowa nowego łuku tramwajowego posadowiona zostanie na macie wibroizolacyjnej, co pozwoli spełnić normy w zakresie komfortu dla ludzi przebywających w budynku"- informują przedstawiciele PIM.
Ostatnim etapem zadania będzie przełożenie sieci trakcyjnej i roboty wykończeniowe przy Okrąglaku. Zakładany termin zakończenia robót to tegoroczne wakacje.
Najpopularniejsze komentarze