Kolejny krok w sprawie trasy tramwajowej do Swarzędza. Radni muszą wyrazić zgodę
Chodzi o zawarcie porozumienia międzygminnego.
- Do Biura Rady Miasta trafił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody przez Radę Miasta na zawarcie porozumienia międzygminnego w zakresie powierzenia przez Gminę Swarzędz Miastu Poznań zadania pn. "Analiza celowości i efektywności przedłużenia istniejącej trasy tramwajowej od pętli Miłostowo w Poznaniu do Swarzędza" - informuje Biuletyn Miejski. - Zawarcie porozumienia ma umożliwić zlecenie przez Miasto Poznań analizy mającej na celu określenie potencjału, efektywności oraz zasadności przedłużenia linii tramwajowej od pętli Miłostowo w Poznaniu do Swarzędza (rejon ulic Stawnej/Poznańskiej) - dodaje.
Miasto na mocy porozumienia wybiera wykonawcę analizy i przekazuje stosowne informacje gminie Swarzędz. Maksymalny koszt ma się zamknąć w kwocie 125 tysięcy złotych - pieniądze mają po równo wyłożyć miasto Poznań oraz gmina Swarzędz. Najpierw projekt uchwały w tej sprawie będą opiniować radni na komisjach, a za tydzień na sesji Rady Miasta.
Przypomnijmy, że w lipcu 2023 roku Poznań wraz ze Swarzędzem i zakładem Volkswagen Poznań podpisali list intencyjny w sprawie powstania trasy tramwajowej z Poznania do Swarzędza. Przedłużony miałby zostać odcinek prowadzący dziś do pętli na Miłostowie. Wszystkie strony podkreślały, że to dopiero początek drogi, który być może zakończyć się realizacją trasy.
Już w 2023 roku nad sensownością tej inwestycji zastanawiał się branżowy portal transport-publiczny.pl. Nowy odcinek trasy tramwajowej miałby biegnąć wzdłuż ulicy Warszawskiej i kończyć się w rejonie ulicy Stawnej w Swarzędzu. Powstałyby dwa nowe przystanki - przy zakładzie Volkswagen Poznań oraz w Swarzędz. Gdyby trasa powstała, ograniczone zostałoby kursowanie autobusów między Poznaniem i Swarzędzem. Eksperci, z którymi rozmawiał portal zauważali, że zasadność budowy trasy w założonym kształcie może budzić wątpliwości. Powód? Nowa trasa tramwajowa w zasadzie dublowałaby już istniejące połączenie kolejowe Poznania ze Swarzędzem. Trasa przebiegałaby kilkadziesiąt metrów obok istniejących torów kolejowych, ale tramwaj jedzie od pociągu wolniej.
Właśnie analiza ma odpowiedzieć na pytania m.in. o zasadność tak dużej inwestycji.
Najpopularniejsze komentarze