Szykuje się przebudowa jednego z poznańskich mostów i duże utrudnienia. Prace potrwają trzy lata
Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiła przetarg na przebudowę mostu Chrobrego.
Jedna z ważniejszych przepraw przez Wartę w Poznaniu wymaga przebudowy ze względu na zły stan techniczny.
"Most Bolesława Chrobrego zostanie całkowicie rozebrany i wybudowany na nowo. Prace potrwają około trzy lata i zostaną podzielone na etapy, by wynikające z nich utrudnienia były możliwie najmniej dotkliwe. Rozpoczęcie robót przewidziane jest na jesień tego roku. Zakładamy, że do tego czasu będzie już przejezdny nowy wiadukt w ul. Golęcińskiej oraz wymieniona zostanie nawierzchnia na południowej nitce ul. Warszawskiej. Jesienią chcemy również udostępnić wiadukt w ciągu ul. Lutyckiej oraz zakończyć prace prowadzone obecnie na ul. Hetmańskiej nad ul. Wagrowską. Bardzo istotna jest dostępność otwartych już, a sąsiadujących z mostem Chrobrego, mostów Berdychowskich" - mówi Marcin Gołek, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Jak przekazano, najpierw wyłączona z ruchu i rozebrana zostanie nitka północna mostu, która jest w gorszym stanie niż południowa. "W czasie prac rozbiórkowych i budowy tej części mostu na nowo, przejazd w obu kierunkach poprowadzony zostanie południową nitką. W drugim etapie sytuacja się odwróci. Ruch odbywał się będzie przebudowaną nitką północną i wykonawca zajmie się wtedy częścią południową. Równolegle będą prowadzone pozostałe prace zaplanowane w ramach tej inwestycji. Po przebudowie do dyspozycji kierowców w dalszym ciągu będą po dwa pasy ruchu w obu kierunkach"- przekazują urzędnicy PIM.
Nowo wybudowana konstrukcja ma służyć mieszkańcom przez kolejne lata. Zmianie ulegną również dojazdy do mostu, ponieważ inwestycja obejmuje rozbudowę fragmentów ul. Estkowskiego i Wyszyńskiego. Prace będą prowadzone także na skrzyżowaniach z ulicami Chwaliszewo, Panny Marii i Wieżową. W ramach projektu powstaną również zjazdy, chodniki, drogi rowerowe oraz ciągi pieszo-rowerowe.
To nie koniec. Dzięki inwestycji wprowadzone zostaną zmiany istotne dla pasażerów komunikacji miejskiej. Przy Katedrze wybudowany będzie wspólny przystanek tramwajowo-autobusowy, co ułatwi przesiadki. W tym miejscu autobusy będą mogły jechać po torowisku.
Piesi nie będą już musieli schodzić do przejścia podziemnego przy skrzyżowaniu ul. Wyszyńskiego z ul. Ostrów Tumski i ul. Wieżową. "W zakres inwestycji wchodzi likwidacja istniejących zejść z przystanków tramwajowych pod ul. Wyszyńskiego. W ich miejsce zaprojektowano tradycyjne, naziemne przejście dla pieszych wraz z przejazdem dla rowerzystów. Jednocześnie zostanie zachowana możliwość komunikacji pod jezdnią ul. Wyszyńskiego w relacji ul. Wieżowa - ul. Panny Marii"- dodają przedstawiciele PIM.
Na moście po obu stronach zaplanowano drogi rowerowe i chodniki, które zostaną połączone z istniejącą infrastrukturą na ul. Estkowskiego. Przy skrzyżowaniu ulic Estkowskiego i Chwaliszewo zamontowane zostaną liczniki rowerowe. Dodatkowo na ul. Wyszyńskiego powstanie ciąg pieszo-rowerowy. W ramach inwestycji przewidziano również pięć stref odpoczynku wyposażonych w ławki, kosze na śmieci i stojaki rowerowe.
"W zakresie obowiązków wykonawcy wyłonionego w postępowaniu przetargowym będą także prace dotyczące: odwodnienia drogowego, oświetlenia ulicznego, sygnalizacji świetlnej i zieleni. Zgodnie ze wskazaniem spółki Aquanet, przebudowana zostanie również sieć wodociągowa"- dodają przedstawiciele PIM.