Takich podkładów na poznańskich torowiskach jeszcze nie było. "Najcieńsze na rynku"

W ramach modernizacji torowiska na al. Wielkopolskiej zastosowano innowacyjne rozwiązanie.
Kilka dni temu chwalił się nim zastępca prezydenta Poznania, Mariusz Wiśniewski. Teraz więcej szczegółów podało MPK Poznań. - Przy okazji tego remontu po raz pierwszy w Poznaniu zastosowano nowoczesne podkłady stalowe typu Y. To innowacyjne rozwiązanie, które przynosi wiele korzyści, szczególnie w miejscach, gdzie torowisko biegnie w bezpośrednim sąsiedztwie drzew - wyjaśnia przewoźnik. - Podkłady typu Y są najcieńszymi dostępnymi na rynku - mają tylko 10 cm grubości, a dzięki specjalnej konstrukcji w kształcie litery Y układa się ich prawie o połowę mniej niż tradycyjnych podkładów. Co ważne, ich unikalny kształt i dodatkowa warstwa elastycznej przekładki pod spodem pozwala znacznie ograniczyć ilość tłucznia potrzebnego do budowy torowiska - dodaje.
Dzięki temu wykop pod torowisko jest minimalny, nie niszczy się więc korzeni drzew rosnących w pobliżu. - Dodatkowo, dzięki kształtowi Y, tory są bardziej odporne na odkształcenia, które mogą powstawać w wyniku naturalnych ruchów ziemi i obecności korzeni. Takie rozwiązania stosuje się zazwyczaj w trudnych terenach górskich, a teraz także w naszym zielonym mieście - właśnie po to, by modernizacja była jak najmniej inwazyjna dla przyrody.
Najpopularniejsze komentarze