Pięć firm chętnych żeby wybudować nową trasę tramwajową w Poznaniu

Zbliża się budowa drugiego etapu trasy tramwajowej w ul. Ratajczaka, od ul. Św. Marcin do węzła przy Nowym Rynku.
Inwestycja obejmuje nie tylko budowę nowego torowiska i przystanków, ale także kompleksową przebudowę ul. Ratajczaka. Spółka Poznańskie Inwestycje otworzyła oferty złożone w ramach przetargu na wybór wykonawcy robót budowlanych. Postępowanie spotkało się z dużym zainteresowaniem, a ostatecznie wpłynęło pięć ofert - wszystkie mieszczą się w założonym budżecie.
"Przystępujemy do analizy i weryfikacji dokumentów, by móc wyłonić najlepszą ofertę. Czujemy satysfakcję z przeprowadzonego postępowania i złożonych ofert, ponieważ ul. Ratajczaka jest teraz jednym z naszych priorytetów. Po przeprowadzeniu przebudowy ul. Wierzbięcice oraz centrum Poznania wraz ze Starym Rynkiem, to właśnie ul. Ratajczaka jest elementem, który pozostawał konieczny do uzupełnienia w wielkiej przemianie centrum naszego miasta" - mówi Marcin Gołek, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Jak przekazano, szacowany termin przekazania placu budowy to okres wakacyjny, niemniej rozpoczęcie prac jest uzależnione od terminu podpisania umowy z wykonawcą. W międzyczasie kontynuowane będą prace przygotowujące zieleń do przesadzeń.
Nowa trasa połączy okolice przebudowanej ul. Św. Marcin z węzłem przy Nowym Rynku, na skrzyżowaniu ul. Królowej Jadwigi, Niezłomnych, Matyi i Wierzbięcic. Dzięki temu skróci się dojazd z Wildy i Dębca do centrum miasta. Trasa będzie również stanowić dodatkową oś komunikacyjną w relacji południe-północ Poznania, po wybudowaniu prawoskrętu dla tramwajów z ul. 27 Grudnia w ul. Mielżyńskiego, a w dalszej przyszłości umożliwi połączenie tramwajowe z Garbar w kierunku Naramowic.
"Do tej pory powstało nowe torowisko na ul. Ratajczaka między ul. 27 Grudnia i Św. Marcin z przystankiem przy Bibliotece Uniwersyteckiej. Do nowej trasy tramwajowej zostało też dostosowane skrzyżowanie ulic Św. Marcin i Ratajczaka"- przypominają przedstawiciele PIM.
"Włączenie planowanego torowiska w dotychczasową sieć linii wymaga również przebudowy skrzyżowania ul. Królowej Jadwigi, Niezłomnych, Matyi i Wierzbięcice. Nowością będzie tam para przystanków tramwajowych po stronie Wierzbięcic na wysokości stacji benzynowej. Dojście na przebudowany przystanek Wierzbięcice będzie możliwe nowym, naziemnym przejściem dla pieszych z przejazdem rowerowym. Kolejna para nowych przystanków przewidziana jest na wysokości Starego Browaru"- dodają.
Wykonawca wybrany w przetargu zajmie się kompleksową przebudową jezdni, budową dróg rowerowych, chodników, modernizacją infrastruktury podziemnej, instalacją nowego oświetlenia oraz wprowadzeniem nowych nasadzeń roślinnych. Ruch na ul. Ratajczaka zostanie uspokojony, co przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa. Odcinek od ul. Św. Marcin do skrzyżowania z ul. Ogrodową i Powstańców Wielkopolskich stanie się strefą zamieszkania. Wzdłuż ulicy na tym fragmencie zaplanowano symetryczne przestrzenie, które zostaną obsadzone drzewami oraz niską roślinnością.
Najpopularniejsze komentarze