Najnowszy model tramwaju testowany jest na poznańskim Franowie
Pierwsze próby i testy homologacyjne najnowszego tramwaju w taborze poznańskiego MTP przebiegły pomyślnie.
Jak już informowaliśmy, pierwszy dwukierunkowy tramwaj Moderus Gamma LF 04 AC BD niedawno dotarł do zajezdni tramwajowej Franowo, gdzie przechodzi szczegółowe testy. Nowoczesną bimbę z bliska mógł zobaczyć kilka dni temu reporter Pulsu Dnia Telewizji WTK.
"Moderus Gamma LF 04 AC BD to tramwaj trójczłonowy, który może jednorazowo pomieścić do 240 pasażerów, w tym 46 na miejscach siedzących. "Tramwaj jest dwukierunkowy, czyli ma dwie kabiny" - mówi przed kamerą WTK Marcin Kin, dyrektor operacyjny Modertrans Poznań. "Jest w pełni klimatyzowany, a przedział pasażerski jest zależny od przedziału motorniczego. W tramwaju zamontowano również siedzenia w nowej tapicerce - wykonane z pianki, która poprawia komfort podróżowania" - dodaje.
"Dla nas najważniejsze jest to, że tramwaje są dostępne i mają niską podłogę, dzięki czemu z transportu publicznego będą mogły korzystać także osoby o ograniczonej sprawności" - mówi w rozmowie z WTK Agnieszka Smogulecka, rzeczniczka MPK. "Za jeden tramwaj wraz z serwisem płacimy około 9 milionów złotych" - dodaje i przyznaje, że zakup pojazdów jest możliwy dzięki środkom zewnętrznym. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu kupiło w sumie 30 takich pojazdów, głównie dzięki funduszom z Krajowego Planu Odbudowy.
"Mamy producenta lokalnego, a nie z drugiej półkuli, więc myślę, że nie będzie problemów z modernizacją czy częściami zamiennymi" - komentuje dr inż. Jeremi Rychlewski ze Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji Miejskiej RP.
Zdaniem eksperta zarówno ta umowa, jak i ta dotycząca zakupu używanych tramwajów z Bonn, jest korzystna dla poznaniaków. "Jeżdżąc po mieście, widzę, że wiele osób czeka na niską podłogę i już się do niej przyzwyczaiło. To powinien być w Poznaniu standard, i dobrze, że do tego dążymy" - dodaje dr Rychlewski.
Więcej szczegółów w materiale Telewizji WTK.