Szybciej pociągiem na trasie Poznań - Piła. Otwarto oferty w przetargu na budowę nowego toru i mostu na Warcie

Inwestycja będzie realizowana w Obornikach.
Jak informuje kolejowyportal.pl, PKP PLK otworzyły oferty złożone w przetargu na tę inwestycję. Zgłosiło się dziesięć podmiotów, które chcą ją realizować. Najtańsza oferta pochodzi z firmy PORR i opiewa na prawie 123 mln złotych. Najdroższa oferta została wyceniona na prawie 141,5 mln złotych przez firmę Intercor. PKP PLK chcą przeznaczyć na ten cel prawie 138 mln złotych, a więc sporo ofert mieści się w tym budżecie i nie powinno być problemu z podpisaniem umowy.
Drugi tor o długości około 2 km ma powstać w Obornikach. W ramach prac wybudowany zostanie też drugi obiekt mostowy w tym miejscu, a także nowy peron na przystanku Oborniki Wielkopolskie Miasto. Inwestycja jest planowana między posterunkiem Oborniki Wielkopolskie Most a stacją Oborniki Wielkopolskie.
Zgodnie z założeniami kolejarzy, do podpisania umowy ma dojść w drugiej połowie roku, a prace mają potrwać około 12 miesięcy. Nowy tor i most miałyby więc być gotowe w 2026 roku.