Poznań inwestuje w e-sport. Będzie szkolić zawodników jako pierwsze miasto w Polsce

Ruszył program szkoleń i treningów w ramach Poznań CityLab.
Projekt nazwano Poznańska E-sportowa i Gamingowa Akademia Mistrzów i Ekspertów (PE:GAME). - E-sport to dziś potężny przemysł, w którym swoje miejsce może znaleźć każdy - począwszy od graczy, poprzez techników realizacji wideo, komentatorów, czy trenerów, aż po specjalistów od żywienia, psychologów i prawników - mówi Michał Łakomski, dyrektor Wydziału Cyfryzacji i Cyberbezpieczeństwa w Urzędzie Miasta Poznania. - To nieustannie rozwijająca się i bardzo przyszłościowa branża oferująca niemal nieskończoną liczbę możliwości, a jednak stale jeszcze postrzegana - szczególnie przez rodziców młodych ludzi - przez pryzmat negatywnych stereotypów. Chcemy to zmienić tak, aby Poznań stał się pierwszym miastem w Polsce wspierającym e-sportowców w profesjonalny sposób i najważniejszym ośrodkiem e-sportu w kraju, stawiającym na profesjonalizację tego typu rywalizacji, jej rozwój i jak najwyższy poziom - dodaje.
W ramach projektu specjaliści przygotują do zawodów dwa zespoły e-sportowców w wieku 16-20 lat. Ci będą rywalizować w grach Couter-Strike 2 i League of Legends. - 10-tygodniowy, 40-godzinny program treningowy będzie obejmował wszystko to, co powinien wiedzieć i umieć gracz poważnie myślący o karierze zawodnika - zapowiada Mateusz Matysiak, prezes agencji e-sportowej GG League. - Będziemy uczyli uczniów i uczennice poznańskich szkół m.in. budowy zespołu, skutecznej komunikacji, przygotowania sprzętu, specyfiki obu gier i taktyk meczowych. Będziemy rozmawiali o pracy ze sponsorami i zarządzaniem budżetem, czy o zachowaniu zdrowego balansu pomiędzy treningami a życiem codziennym. Chcemy dać naszym zawodnikom pełen zestaw umiejętności umożliwiający skuteczną rywalizację w profesjonalnych turniejach.
Ale projekt to także część edukacyjna. Otwarte szkolenia, w trakcie których eksperci będą przybliżać zawody związane z e-sportem jako interesujące, nowoczesne i przyszłościowe ścieżki rozwoju zawodowego. Część spotkań przeznaczona będzie dla graczy, a część dla rodziców, których dzieci chcą związać się z e-sportem.
Projekt ruszył w listopadzie i zakończy się w czerwcu.
Najpopularniejsze komentarze