Do Poznania dotarł pierwszy nowy Moderus Gamma. Ma odświeżony wygląd!
W nocy z wtorku na środę do zajezdni na poznańskim Franowie dotarł pierwszy z 30 zamówionych dwukierunkowych tramwajów.
- Gamma LF 04 jest w 100 proc. niskopodłogowa, trójczłonowa i dwukierunkowa. Pojazd długości prawie 32 metrów może pomieścić łącznie 240 osób, w tym 46 na miejscach siedzących. Przedział pasażerski jest w pełni klimatyzowany, przestronny z ergonomicznym układem siedzeń i poręczy. Tramwaj ma dwie kabiny motorniczego oraz drzwi po obu stronach - łącznie jest ich 12. Co więcej został wyposażony aż w 4 rampy umożliwiające bezkolizyjne dostanie się do wnętrza osobom na wózkach inwalidzkich lub matkom z wózkami dziecięcymi - wymienia zalety nowego pojazdu MPK Poznań.
Moderus Gamma ma inny wygląd niż tramwaje tego modelu kursujące po mieście. Inaczej wygląda bowiem ściana czołowa pojazdu. - Duże przeszklenia w kabinie motorniczego - poza walorem estetycznym - zwiększają jego pole widzenia, a dzięki temu zapewniają jeszcze większe bezpieczeństwo. Zainstalowane w tramwaju systemy, urządzenia, komponenty to nowoczesne a zarazem sprawdzone rozwiązania.
To nie koniec zmian. Zmieniono zabudowę portali drzwiowych, oświetlenie wewnątrz wagonu, a także zastosowano zewnętrzne tablice, na których informacje będą wyświetlane w kolorze białym. Ma to ułatwić odczyt informacji osobom z niepełnosprawnością wzroku.
- Dzisiaj od wczesnych godzin porannych prowadzone są próby i testy dynamiczne, następuje "wpięcie" tramwaju do infrastruktury MPK Poznań, aby był on widoczny w systemach przewoźnika. Od poniedziałku z kolei ruszy proces badań homologacyjnych oraz szkoleń dla pracowników poznańskiego MPK. Nasz wspólny cel to zabranie wiosną na pokład pierwszych pasażerów i rozpoczęcie regularnej eksploatacji w ruchu miejskim - informuje Modertrans Poznań. Spółka dodaje, że kolejne tramwaje z serii Moderus Gamma LF 04 są w fazie produkcyjnej w zakładzie Modertrans w Biskupicach.
Wszystkie zamówione Moderusy Gamma mają trafić do Poznania maksymalnie do połowy przyszłego roku. Przewoźnik uzyskał dofinansowanie na ten cel. - Dodatkowo w trakcie oceny znajduje się projekt zakładający zakup kolejnych 30 niskopodłogowych i dwukierunkowych tramwajów. W tym przypadku planowane jest finansowanie - w wysokości ok. 175 mln zł - ze środków Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027. Obecnie trwają przygotowania do ogłoszenia postępowania przetargowego. Planowane dostawy pojazdów mają się zakończyć do roku 2029 - informuje MPK Poznań.
Najpopularniejsze komentarze