Rewolucja w wielkopolskiej Policji za miliony. Zyskać mają mieszkańcy
Wielkopolska Policja zaczęła realizację programu, w ramach którego dzięki wsparciu unijnych środków w całym województwie obieg policyjnych dokumentów będzie elektroniczny. - Dzięki temu poprawi się jakość i szybkość komunikacji pomiędzy Policją, a mieszkańcami i współpracującymi podmiotami. Sprawy będzie można załatwić przez internet bez konieczności osobistych wizyt, stania w kolejkach, czy uruchamiania długo trwających procedur. Przewidywane są także oszczędności w przejazdach samochodów, zużyciu papieru i biurowych materiałów eksploatacyjnych - wyjaśnia mł. insp. Andrzej Borowiak, rzecznik wielkopolskiej Policji.
Koszt całego projektu szacowany jest na 33 mln złotych, z czego dofinansowanie to ponad 23 miliony. W ramach pierwszego etapu wybrany zostanie wykonawca oprogramowania, a do policjantów trafi 3000 komputerów oraz przygotowanych zostanie ponad 400 stanowisk kancelaryjnych wyposażonych w m.in. skaner czy urządzenia wielofunkcyjne. - Zostanie także rozbudowana infrastruktura teleinformatyczna min. o nowoczesne serwery i urządzenia archiwizujące. Pod koniec tego roku rozpoczną się szkolenia personelu. W połowie przyszłego roku planujemy pełne uruchomienie systemu.
Najpopularniejsze komentarze