Przed nami dwa ogromne remonty w Poznaniu. Czy czeka nas komunikacyjny paraliż?
Mowa o przebudowie mostu Chrobrego oraz II etapie Projektu Centrum.
O tym, co już zostało zrobione i co jest w trakcie realizacji, wspominaliśmy tutaj. Tymczasem przypomnijmy, jakie duże inwestycje czekają nas w 2025 roku.
Jedną z kluczowych planowanych inwestycji jest przebudowa mostu Chrobrego, która od kilku lat znajduje się w planach miasta. Obiekt jest w fatalnym stanie technicznym, co wymaga jego całkowitej rozbiórki i odbudowy. Prace mają rozpocząć się w połowie roku i potrwać trzy lata, co z pewnością utrudni życie kierowcom.
"Do końca nie wiemy jeszcze, jak będzie przebiegał remont ani jak ma wyglądać nowy most. Brakuje szczegółowych informacji na ten temat" - powiedziała przed kamerą WTK Klaudia Strzelecka, radna PiS.
"Mamy XXI wiek. Można sprawdzić w internecie, jak długo trwała budowa pierwszego mostu Chrobrego, tego powojennego. To dwa lata z kawałkiem. Ciekawe, czy remont zajmie więcej czasu niż jego pierwotna budowa" - zauważa Tomasz Dworek, radny Osiedla Stare Miasto.
W drugiej połowie roku ruszy kolejna duża inwestycja - II etap Projektu Centrum, obejmujący budowę nowej trasy tramwajowej. Planowane prace obejmą ulicę Ratajczaka na odcinku od skrzyżowania z ulicami Królowej Jadwigi i Matyi aż po Święty Marcin. W ramach projektu zostanie zmodernizowana infrastruktura podziemna oraz wybudowane torowisko tramwajowe w obu kierunkach.
"Nie uważam żeby była to najważniejsza inwestycja miasta w tym momencie - po wielkim rozkopaniu centrum. Teraz widzimy, że przedsiębiorcy liżą rany, wracają do siebie, znowu chcemy rozkopywać to centrum" - komentuje Przemysław Plewiński, radny Lewica, Polska 2050. "Nie podoba mi się pomysł wycięcia drzew, które są od ulicy Taczaka w stronę Starego Browaru - to stare, wysokie drzewa"- dodaje.
Z kolei radna Strzelecka zwraca uwagę na korzyści płynące z inwestycji. "Z analiz, z którymi się zapoznałam, wynika, że budowa nowego odcinka trasy znacząco skróci czas podróży z Wildy na północ miasta, co przyniesie oszczędności w budżecie oraz korzyści dla mieszkańców" - tłumaczy.
Remont od początku wzbudza wiele emocji. "Mieszkańcy mają liczne obawy co do terminowości tych prac oraz ich bezpieczeństwa" - podkreśla radny Dworek.
Nie wiadomo jeszcze, czy w tym roku rozpocznie się długo zapowiadana budowa kolejnego etapu trasy tramwajowej na Naramowice. Według planów w 2025 roku ma zakończyć się budowa kładki Berdychowskiej, a pod koniec roku mają zostać ukończone prace nad wiaduktami w ciągu ulic Lutyckiej i Golęcińskiej.
Więcej informacji znajdziemy w materiale WTK.
Najpopularniejsze komentarze