Podsumowano konsultacje w sprawie przebudowy bardzo ważnej poznańskiej trasy. 300 uwag od mieszkańców. Czego dotyczyły?
Chodzi o ulicę Lechicką, którą dziennie porusza się nawet 30 tysięcy pojazdów.
Jak informowaliśmy już na epoznan.pl, rozbudowy ma się doczekać ulica Lechicka na odcinku pomiędzy ulicą Murawa a skrzyżowaniem z Wojciechowskiego i Piątkowską. Codziennie z tego odcinka korzystają tysiące kierowców - nie tylko z Naramowic, Piątkowa i Winograd. To także odcinek drogi krajowej nr 92, poruszają się więc tędy pojazdy w ramach tranzytu przez miasto.
Zgodnie z koncepcją zmian, ulica ma być rozbudowana do dwóch jezdni z dwoma pasami ruchu w każdą stronę, przebudowane mają zostać skrzyżowania, a także wybudowane mają zostać drogi dla rowerów i chodniki. Konsultacje społeczne odbywały się w listopadzie i właśnie wstępnie je podsumowano.
- W ramach konsultacji 234 osoby wypełniły internetową ankietę a 62 przesłały propozycje zmian za pomocą poczty elektronicznej. Łącznie przekazano 675 opinii. Wyodrębniono z nich około 300 uwag i propozycji do zaprezentowanych rozwiązań - informuje Zarząd Dróg Miejskich. - Swoje opinie przekazały również Rada Osiedla Piątkowo, Rada Osiedla Nowe Winogrady Północ, Poznańska Spółdzielnia Mieszkaniowa Winogrady, Stowarzyszenie Rowerowy Poznań oraz Stowarzyszenie Komitet Obywatelski "Trójpole".
Czego dotyczyły uwagi? Budowy ekranów akustycznych, planowanej sieci dróg, wyglądu chodników i dróg rowerowych, bezpieczeństwa ruchu drogowego, poprawy funkcjonowania komunikacji miejskiej czy pozostawienia jak największych terenów zielonych. Zwracano uwagę m.in. na konieczność budowy bezkolizyjnych skrzyżowań i dodatkowych pasów do skrętów. - Zwracano uwagę na konieczność rozszerzenia koncepcji głównie w kierunku wschodnim, do węzła z ulicą Naramowicką, gdzie powinny zostać wybudowane dwa pasy ruchu w każdą stronę w ciągu ulicy Lechickiej.
Ale to nie koniec. Pojawił się postulat wprowadzenia na ulicy Lechickiej ograniczenia prędkości do 50 km/h, zamontowania fotoradarów lub odcinkowego pomiaru prędkości.
Miasto zapowiada, że odniesie się do uwag maksymalnie do końca lutego 2025 roku. - Postulaty, które zostaną ocenione jako zgodne z przyjętymi założeniami i możliwe do wdrożenia, zostaną uwzględnione na kolejnym etapie prac. Koncepcja będąca przedmiotem niniejszych konsultacji jest wstępnym etapem projektowania. Podjęcie dalszych działań, zmierzających do opracowania szczegółowej dokumentacji budowlanej będzie uzależnione od zabezpieczenia środków finansowych na ten cel w budżecie Miasta Poznania.
Najpopularniejsze komentarze