Nowość dla poznaniaków. Boty będą nam przypominać, że mamy umówioną wizytę w urzędzie
Wirtualni pracownicy Biura Poznań Kontakt są kompleksowym wsparciem dla poznaniaków.
Asystenci głosowi odgrywają kluczową rolę w codziennym wsparciu pracowników tego biura. W pierwszym kontakcie mieszkańców Poznania z urzędem pomaga voicebot - "e-konsultantka", która analizuje zgłoszenie i przekierowuje do odpowiedniej osoby. Dodatkowo mieszkańcy mogą korzystać z pomocy bota przy rezerwacji wizyt, na przykład w sprawach związanych z rejestracją pojazdów.
"Nowością jest przypominanie o zbliżającym się terminie wizyty w urzędzie - chodzi o sprawy dotyczące m.in. dowodu osobistego, prawa jazdy lub zmian w aktach Stanu Cywilnego. Podczas rozmowy klienci mogą za pomocą klawiatury numerycznej potwierdzić bądź anulować wskazaną wizytę. Dzięki temu rozwiązaniu pozostali poznaniacy i poznanianki zyskują dodatkowe wolne terminy na załatwienie spraw urzędowych" - informują miejscy urzędnicy.
Wprowadzono również ankietę do oceny jakości usług, która umożliwia bieżące monitorowanie efektywności miejskiej infolinii i wskazuje obszary wymagające usprawnień. Daje mieszkańcom prosty i wygodny sposób na wyrażenie swojej opinii.
"W odpowiedzi na oczekiwania mieszkańców Biuro Poznań Kontakt we współpracy z Wydziałem Podatków i Opłat udostępniło także rozwiązanie przypominające o zaległościach w podatku od nieruchomości oraz opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Dzięki zastosowaniu botów, poznaniacy i poznanianki - odpowiednio wcześniej zweryfikowani - mogą uzyskać informacje na ten temat podczas rozmowy z voicebotem. To skuteczna i innowacyjna forma komunikacji z mieszkańcami" - dodają przedstawiciele miasta.
Wirtualni asystenci są dostępni pod numerem miejskiej infolinii Poznań Kontakt: 61 646 33 44. Osoby mające wątpliwości co do połączeń przychodzących z urzędu lub otrzymywanych komunikatów mogą zweryfikować ich autentyczność, kontaktując się właśnie pod tym numerem.