Nowa linia ma kursować na ulicach Poznania. "Nieustannie przybywa tu mieszkańców"
Zarząd Transportu Miejskiego planuje uruchomienie linii autobusowej numer 151, obsługującej wschodnią część Naramowic.
Nowe połączenie ma przede wszystkim ułatwić dojazd do trasy tramwajowej łączącej Naramowice z centrum, a także zapewnić wygodne połączenie z Piątkowem i trasą Poznańskiego Szybkiego Tramwaju. Jednocześnie planowane są zmiany w kursowaniu linii numer 169. Propozycja została przekazana radom osiedli z północnej części Poznania w celu uzyskania ich opinii.
"Wschodnia część Naramowic dynamicznie się rozwija, zwłaszcza po budowie I etapu trasy tramwajowej. Biorąc pod uwagę duże potrzeby komunikacyjne w tym rejonie, ZTM planuje uruchomić linię autobusową łącząca rejon ulic Sielawy, Karpiej i Dworskiej z przystankami tramwaju na Naramowice. Wytyczenie tej linii jest możliwe dzięki budowie nowego układu drogowego, który powstał pod nadzorem Zarządu Dróg Miejskich, a w którym partycypowali inwestorzy z tego rejonu" - informuje Bartosz Trzebiatowski, rzecznik ZTM.
"Zależy nam na zwiększeniu dostępności komunikacji zbiorowej, tym bardziej że Naramowice wciąż bardzo intensywnie się rozbudowują i nieustannie przybywa tu mieszkańców" - mówi Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.
Plan zakłada uruchomienie w I kwartale 2025 roku linii autobusowej obsługującej wschodnią część Naramowic, w rejonie ulic Karpiej i Sielawy. Nowa linia nr 151 powstanie na bazie północnego odcinka obecnej linii nr 169. Dzięki niej pasażerowie zyskają możliwość dojazdu do przystanków tramwajowych Os. Łokietka i Naramowice.
Przebieg planowanej linii nr 151
SOBIESKIEGO - Szeligowskiego - Szymanowskiego - Stróżyńskiego - Jaroczyńskiego - Kurpińskiego - Wiechowicza - Stoińskiego - Łużycka - al. Praw Kobiet - Sarmacka - Karpia - WSCHODNIE NARAMOWICE - Sielawy - Naramowicka - Sarmacka - al. Praw Kobiet - Łużycka - ... - OS. SOBIESKIEGO
"Linia nr 151 funkcjonowałby we wszystkie dni tygodnia z częstotliwością co 20 minut i byłaby zsynchronizowana z linią nr 185. Utworzone byłyby nowe przystanki o roboczych nazwach Dworska, Karpia, Wschodnie Naramowice i Sielawy. Ich nazewnictwo w przyszłości mogłoby ulec zmianie np. przystanek o roboczej nazwie Wschodnie Naramowice może przyjąć nazwę, która w przyszłości zostanie nadana nowej ulicy łączącej ulice Karpia i Sielawy" - dodaje rzecznik.
To nie koniec zmian. Wraz z uruchomieniem nowej linii nr 151, proponowane jest skrócenie trasy linii nr 169 z Os. Kopernika do Os. Łokietka, przy pozostawieniu obecnej częstotliwości kursów. "Autobus jadący z centrum kończyłby trasę na pętli Łużycka przy skrzyżowaniu ulic Łużyckiej i Stoińskiego. Na ulicy Łużyckiej byłaby możliwość wygodnej przesiadki np. na linię nr 146 lub planowaną nr 151" - tłumaczy Trzebiatowski.
Przebieg proponowanej do zmiany linii nr 169
KOPERNIKA - Grochowska - Marcelińska - Bukowska - Zwierzyniecka - Święty Marcin - al. Niepodległości - Księcia Mieszka I - Słowiańska - Murawa - al. Praw Kobiet - ŁUŻYCKA.
Najpopularniejsze komentarze